معرفی تیم‌های یورو ۲۰۲۰/ گروه C: هلند

معرفی تیم‌های یورو ۲۰۲۰/ گروه C: هلند

پایگاه خبری فوتبالی – به زودی رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ آغاز می‌شود و تیم‌ها به مصاف حریفان خود می‌روند.

به گزارش فوتبالی، نشریه فور فور تو در ویژه‌نامه یوروی خود به بررسی تمام گروه‌ها و تیم‌ها پرداخته که خواندن آن خالی از لطف نیست.

هلند
پس از یورو ۸۸ و سالی که گولیت،‌فان باستن، رایکارد و کومان در جمع نارنجی پوشان بودند و یک یوروی رویایی داشتند اما روزگار در ادامه بر وفق مراد آن‌ها نبوده و در واقع هلند در ۳ تورنمنت بزرگ قبلی اصلا حضور نداشته. اگر لیگ ملت‌ها را در نظر نگیریم، آخرین حضور موفق آن‌ها را می‌توان جام جهانی ۲۰۱۴ در نظر گرفت که با ۵ گل اسپانیا را در هم کوبیدند و تیم کرول با پنالتی گرفتن‌هایش هلند را به رتبه سوم جام جهانی رساند.

یک نسل دیگر جای فان پرسی، روبن و اشنایدر آمد و کومان هم با آن‌ها نتایج خوبی گرفت. رابطه او و بازیکنان خوب بود و باعث شد هلند به فینال لیگ ملت‌ها هم برسد. در تیم فعلی هم چندگانگی دیده نمی‌شود و با توجه به تغییر محل فدراسیون و کمپ تیم ملی هلند حالا روابط خوبی درون تیم در جریان است. مقدماتی یورو هم برای آن‌ها بسیار خوب پیش رفت اما ناگهان کومان سرمربی بارسلونا شد و دی‌بوئر روی نیمکت هلند نشست. او تاکتیک‌های کومان را ادامه دارد اما همه چیز برای آن‌ها خوب پیش نرفته. فن دایک از تیم ملی کنار کشیده و نتایج اخیر (باخت مقابل ترکیه در مقدمات جام جهانی) خوب نبود. دیگر توتال فوتبال در هلند وجود ندارد اما ممکن است هلند باز هم به جذابیت‌ سال‌های پیش خود برگردد.


مربی: فرانک دی بوئر
برخلاف عملکرد بد در سری آ و لیگ برتر او اندکی شهرت خود را با عملکردش در آتلانتا در لیگ آمریکا بازیابی کرد. او ۴ بار با آژاکس قهرمانی به دست آورده و حالا در تیم ملی کشورش می‌خواهد خود را اثبات کند.

بازیکن کلیدی: ممفیس دیپای
در وصف استعداد دیپای نمی‌توان قاطع صحبت کرد. او در منچستر بسیار بد بود و در لیون و تیم ملی هلند بسیار عالی. نکته مهم ماجرا عملکرد خوب دیپای از سال ۲۰۱۷ در تیم ملی است. او اگر در اوج باشد در کنار واینالدوم هلند بسیار قوی خواهد بود.

نقطه قوت: بسیاری از بازیکنان جوان آن‌ها رشد کرده‌اند. دلیخت، دی‌یونگ و  برخواین ترانسفر شده‌اند و واینالدوم، دیپای و بلیند هم خود را به عنوان یک بازکین باتجربه اثبات کرده‌اند. ترکیب این ۲ قشر بازیکن به هلندی‌ها حسابی کمک می‌کند.

نقطه ضعف: جز بازیکنانی که در بخش نقطه قوت به آن‌ها اشاره شد، هلندی‌ها بازیکن دیگری ندارند و در واقع ترکیب‌شان متوازن نیست. نیمکت ضعیف هم می‌تواند یک نقطه ضعف برای آن‌ها باشند.


پیش‌بینی فور فور تو: آن‌ها از مرحله گروهی به راحتی بالا می‌روند و در مرحله یک هشتم هم موفق خواهند بود. در یک چهارم نهایی به سختی برنده می‌شوند و در نیمه نهایی با ارائه یک بازی خوب کنار می‌روند. احتمالا در پنالتی‌ها!

1101