سجادی: نمایندگان مجلس به المپیک نمی‌روند/ جودو سهمیه المپیک نگرفته است

سجادی: نمایندگان مجلس به المپیک نمی‌روند/ جودو سهمیه المپیک نگرفته است

پایگاه خبری فوتبالی- سرپرست کاروان ایران در المپیک توکیو گفت: کمیته برگزاری بازیها تاکید کرده است کادر سرپرستی از ۲۲ تیر می‌توانند در دهکده بازی ها مستقر شوند.

به گزارش فوتبالی، نصرالله سجادی در نشست خبری با رسانه ها در مورد برنامه های کاروان برای حضور در المپیک توکیو بیان کرد: طبق اعلام کمیته برگزاری بازی ها، به منظور حفظ سلامتی و ایمنی ورزشکاران تاکید شده کاهش تردد در دهکده  ورزشکاران انجام گیرد. ورزشکاران و همراهان ۵ روز زودتر از مسابقه خود نمی توانند در دهکده مستقر شوند و اگر شرکت کنندگان اختلاف ساعتشان با ژاپن زیاد باشد می‌توانند درخواست بدهند که زودتر بیایند و این درخواست بررسی می شود. البته این شامل ایران نمی‌شود.

او ادامه داد: افتتاح دهکده بازی ها نیز ۲۲ تیر ماه است و کادر سرپرستی می‌تواند مستقر شود.

*آماده حضور در المپیک توکیو هستیم

سجادی همچنین گفت: برای رشته‌های انفرادی استثنا دارند و اگر رقابت یک ورزشکار زودتر از سایرین تمام می‌شود باید از قبل درخواست بدهند تا 72 ساعت در دهکده بماند. اگر هر یک از افراد اعم از ورزشکار، مربی، کادر سرپرستی و خبری تستش مثبت باشد باید 15 روز قرنطینه شود. میزبان تلاش دارد برای تامین سلامت همه حاضرین دقت‌های لازم را انجام دهد.
تیم های ما از یک سال قبل به صورت فشرده تمرینات خود را ادامه می دهند و در شرایط خیلی دقیق کار می کنند و مشکلی تا به امروز برای ورزشکاران و مربیان پیش نیامده است. می توانیم این را اعلام کنیم که آمادگی حضور در بازی ها را داریم.  بازی ها اول مرداد برگزار می شود که افتتاحیه آن به گستردگی دوره های قبل نیست. ورزشکاران فقط مجاز به تردد در دهکده و سالن ها هستند. رشته هایی که در دهکده اصلی نیستند مثل دوچرخه سواری اجازه تردد در دهکده اصلی بازی ها را ندارند.

*انتخاب پرچمدار در جلسه بعدی کاروان

سرپرست کاروان ایران در مورد انتخاب پرچمدار گفت: در جلسه بعدی ستاد عالی تصمیم می گیریم و پرچمدار باید از میان تیم هایی باشد که آن زمان در المپیک حضور داشته باشند.

*فعلا در چهار رشته بالای ۷۰ درصد شانس مدال داریم

او در مورد اینکه چرا پیش بینی مدال انجام نمی شود گفت: به این معنی نیست فدراسیون ها نمی دانند که چه کاری می خواهند در المپیک انجام شود. در کاراته، کشتی، تکواندو و شمشیر بازی تیمی بالای ۷۰ درصد شانس گرفتن مدال داریم. در رشته ای مانند  وزنه برداری چون هنوز سهمیه ها اعلام نشده نمی توان پیش بینی مدال کرد.  در کل وضعیت خوب است و ابتدا امیدواریم که ورزشکاران ما مبارزه خوبی انجام دهند و گرفتن مدال در مرحله بعد قرار دارد.

*جودو سهمیه المپیک نگرفته است

سجادی در مورد لحاظ نشدن سهمیه المپیک بریمانلو در جودو در سهمیه کاروان و  اینکه او می تواند زیر پرچم IOC شرکت کند یا خیر، گفت: تا امروز از سوی فدراسیون جهانی جودو چنین چیزی اعلام نشده است و کسب سهمیه نکرده است. اگر سهمیه گرفته بود به میزبان و کمیته ملی المپیک اعلام می شد. چون سهمیه نگرفته پس زیر پرچم کمیته بین المللی المپیک هم نمی تواند مسابقه بدهد.

او در پاسخ به این پرسش که در مورد مسائل روحی و روانی کاروان اقدامی انجام شده است یا خیر، گفت: در تماسی که داشتیم فدراسیونها چاره ای برای خودشان داشته اند.

سجادی در خصوص تکلیف کیانوش رستمی و سهراب مرادی گفت: هنوز اعلام نهایی نشده است. طی چند روز آینده از طرف فدراسیون جهانی اعلام خواهد شد و هنوز به ما و سایر کشور ها چیزی اعلام نشده است.

سجادی درباره کادر پزشکی گفت: دو پزشک و یک فیزیوتراپ و دو ماساژور داریم. دو رشته تیمی ما پزشک همراه خود دارند و دو رشته دیگر هم ماساژور  خاص خود را دارند. برنامه ریزی کردیم و در طول حضور ۲۴ روزه،  هر ۱۲ روز کادر سه نفره پزشکی جا به جا می شود.

*مهمانان المپیک ۱۰۰ درصد ورزشی هستند

سجادی در پاسخ به این پرسش که چند نفر مهمان قرار است به المپیک بروند و آیا همه ورزشی هستند یا از نمایندگان مجلس هم حضور خواهند داشت، تاکید کرد:  کمیته برگزاری بازی ها تعداد مهمانان را کم کردند و طبق برنامه ریزی انجام شده حدود چهار  کارت  داریم که برای هر کارت سه نفر اعزام می شوند و چرخشی است و برنامه ریزی کردیم از فدراسیون ها و هیات اجرایی و وزارت ورزش افرادی بروند و نماینده مجلس نداریم. ۱۰۰ درصد همه ورزشی هستند. وزیر هم نهم مرداد در المپیک حضور پیدا می کند.

7474