معرفی تیم‌های یورو ۲۰۲۰/ گروه C: اوکراین

معرفی تیم‌های یورو ۲۰۲۰/ گروه C: اوکراین

پایگاه خبری فوتبالی – به زودی رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ آغاز می‌شود و تیم‌ها به مصاف حریفان خود می‌روند.

به گزارش فوتبالی، نشریه فور فور تو در ویژه‌نامه یوروی خود به بررسی تمام گروه‌ها و تیم‌ها پرداخته که خواندن آن خالی از لطف نیست.

اوکراین
تنها اولگ بلوخین می‌تواند در زمینه بهترین‌های تاریخ اوکراین رقیب شوچنکو باشد. شوچنکویی که در هر ۳ تورنمنت بزرگ در تیم ملی بوده است.

در سال ۲۰۰۶ شوچنکو میان بهترین بازیکنان جهان بود. در حالی که اوکراین از جام جهانی در مرحله یک چهارم نهایی کنار رفت. دقیقا همان زمانی که شوا خداحافظی‌اش را عقب انداخت تا در یورو ۲۰۱۲ هم تیم ملی را همراهی کند و مقابل سوئد بریس کند. اوکراین در آن دوره از گروهش بالا نیامد و ۴ سال پیش هم همین ماجرا برای آن‌ها در فرانسه تکرار شد. زمانی که سرمربی فعلی (شوچنکو) دستیار میخایلو بود.

پس از آن مسابقات شوچنکو سرمربی تیم ملی شد اما درباره قابلیت‌های او شک و تردیدهایی بود و پس از عدم صعود اوکراین به جام جهانی انتقادها افزایش پیدا کرد. حتی بحث اخراج شوچنکو هم در رسانه‌ها مطرح شد اما او خودش را در راه رسیدن به یورو اثبات کرد و تیمش از اعتماد به نفس خوبی بهره‌مند شد.

تعداد کمی انتظار داشتند اوکراینی‌ها به یک قدرت تبدیل شوند اما کشوری که درگیر جنگ بوده حالا با شیوه مربیگری شوا به تیمی جذاب تبدیل شده است. قرعه اوکراین سخت بود اما آن‌ها بالاتر از پرتغال و صربستان قرار گرفتند و در ۸ بازی آخرشان اصلا شکست نخوردند.

هنوز در اوکراین سیاست حرف اول را می‌زند و تنش اطراف تیم بالاست. بهترین مدافع این تیم راکیتسکی از  زمان حضور در زنیت از تیم ملی حذف شده اما ترکیب فعلی اوکراینی‌ها یکدست و متحد است. بازیکنان باتجربه چون پیاتف، یارمولنکو و استپانکو در کنار مالینوفسکی و زنیچکو و کوالنکو ترکیبی خود تشکیل داده‌اند.


۱۲ ماه گذشته چندان برای آن‌ها خوب نبوده. عملکرد آن‌ها در لیگ ملت‌ها بد بوده و چند تساوی مقابل فنلاند و قزاقستان در مقدماتی جام جهانی کسب کرده‌اند. هرچند که با فرانسه مساوی کردند و اسپانیا را شکست دادند. حالا همه منتظر مشاهده عملکرد شوا در یورو هستند. آیا او از گروه مناسبی که در آن قرار گرفته می‌تواند صعود کند؟


سرمربی: شوچنکو
۲ سال بل همه می‌خواستند او اخراج شود اما شوا روی اصولش ماند و پاشنه شانس به سمت آن‌ها چرخید. حالا او سرمربی تیم اوکراین در یک رقابت مهم است.

بازیکن کلیدی: زینچنکو
در حالی که از یارمولنکو به عنوان یک ستاره در اوکراین نام برده می‌شود اما مدافع چپ ۲۴ ساله منچستر سیتی که در تیم ملی در پست مدافع وسط بازی می‌کند با قابلیت‌ها خود در زمینه پاس و سرزنی یک مهره اساسی به شمار می‌رود.

نقطه قوت: ترکیب آن‌ها متعادل است و مصدومیت‌ها هم نمی‌تواند اوکراین را دچار چالش کند. شوچنکو نشان داده از لحاظ تاکتیکی منعطف است و بازیکنان این تیم می‌توانند در بسیاری از پست‌ها بازی کنند. اعتماد به نفس بازیکنان هم خوب است.

نقطه ضعف: بیشتر بازیکنان اوکراین از کمبود اعتماد به نفس رنج می‌برند. اکثر بازیکنان در شاختار و دیناموکیف بازی می‌کنند و مقابل تیم‌ّای بزرگی قرار نگرفته‌اند. همچنین تنش‌های سیاسی بین این ۲ تیم ممکن است روی عملکرد بازیکنان در تیم ملی تاثیر بگذارد.

پیش بینی فور فور تو: اوکراین به مرحله یک هشتم نهایی می‌رسد اما اگر از آن مرحله پیش بروند شگفتی خواهد بود. احتمالا چند بازیکن این تیم در میان برترین‌های جام قرار گیرند

1101