معرفی تیم‌های یورو ۲۰۲۰/ گروه B: فنلاند

معرفی تیم‌های یورو ۲۰۲۰/ گروه B: فنلاند

پایگاه خبری فوتبالی – به زودی رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ آغاز می‌شود و تیم‌ها به مصاف حریفان خود می‌روند.

به گزارش فوتبالی، نشریه فور فور تو در ویژه‌نامه یوروی خود به بررسی تمام گروه‌ها و تیم‌ها پرداخته که خواندن آن خالی از لطف نیست.

فنلاند
اولین حضور فنلاند در یک تورنمنت بزرگ بخاطر کرونا یک سال به تعویق افتاد اما بالاخره فرا رسید. شاه‌بوف‌ها (لقب فنلاند) پاییز بسیار خوبی داشتند و اعتماد به نفس‌شان را با برد مقابل بلغارستان و ایرلند در لیگ ملت‌ها بالا بردند و البته یک برد دوستانه هم مقابل فرانسه قهرمان جهان داشتند. یک خط دفاعی مستحکم‌تر، یک خط هافبک کارآمد و یک خط حمله جوان شده تیم کانروا را نسبت به تیم ۱۲ ماه قبل‌شان تغییر داده.

بسیاری از بازیکنان بابت این تعویق افتادن سود بردند. لوکاس هرادکی در لورکوزن فرصت پیدا کرد تا خودش را به عنوان یکی از بهترین دروازه‌بان‌های بوندسلیگا اثبات کند. گلن کامارا به رنجرزی ها کمک کرد تا برای اولین بار در ۱۰ سال اخیر قهرمان شوند و تیمو بوکی پس از سقوط نوریچ به دسته پایین خودش را بازیافته است. هرچند که از زمان بازگشتش،‌ تیم ملی کمتر به او وابسته بوده و فدریک ینسن (مهاجم آگزبورگ) بهترین گلزن فنلاندی‌ها در لیگ ملت‌ها شده. ترکیب استعداد والاکاری و مارکوس فورس هم در میانه میدان بهتر از قبل شده.

هنوز اما شک و تردید درباره شاه‌بوف‌ها وجود دارد. آن‌ها در لیگ ملت‌ها به ولز رفت و برگشت باختند و مقابل لهستان هم ۵-۱ بازی را واگذار کردند. حتی با وجود آن‌که با ترکیب دوم بودند اما این شکست یک قدم رو به عقب بود. شکست‌هایی که آن‌ها را از رتبه اول دور کرد.

در جمع فنلاندی‌ها حس رقابت بسیار زیادی وجود دارد و خود کانروا و کادرش  جاه طلبی خوبی برای موفقیت کنار بازیکنان دارند.‌ آن‌ها آماده‌اند تا برای اولین بار در تاریخ در یک تورنمنت بزرگ خودی نشان دهند و نماینده خوبی برای ۳.۳ میلیون نفر جمعیت‌شان باشند.


سرمربی: مارکو کانروا
با نام مستعار Rive، یک معلم سابق مدرسه است که بیرون از فنلاند چندان شناخته شده نیست اما میان فنلاندی‌ها شهرت فراوانی دارد و می‌تواند در یورو بدرخشد.

بازیکن کلیدی: تیمو پوکی
مهاجم تیم نوریچ در مرحله مقدماتی یورو عالی بود و در ۱۰ بازی ۱۰ گل به ثمر رساند. او پس از بردهای پیاپبی فنلاند در لیگ ملت‌ها افت کرده به نظر رسید اما در تیم باشگاهی‌اش دوباره درخشید. فنلاند به درخشش او در یورو نیاز دارد.

نقطه قوت: آن‌ها در خط دفاعی سازماندهی بی‌نظیری دارند، خط هافبک‌شان سخت‌کوش است و پوکی در خط حمله یک تهدید برای رقباست. آن‌ها از کمبود تلاش برای گلزنی رنج نمی‌برند.

نقطه ضعف: تجربه بازی‌های بزرگ ندارند. این اولین تورنمنت برای بسیاری از بازیکنان است که در لیگ‌های اروپایی درجه پایین حضور دارند و خود تیم‌های باشگاهی فنلاند هم همواره مقابل تیم‌های بزرگ شرایط برای‌شان سخت پیش رفته.

پیش‌بینی فور فور تو: فنلاند مقابل روسیه بازی خوبی نشان می‌دهند اما باید مقابل دانمارک و بلژیک بدرخشند و برای آن‌‌ها این ۲ بازی اهمیت فراوانی دارد. انتظار نمایش‌هایی خوب از خط دفاعی و تیمو پوکی وجود دارد اما آن‌ها ناچارند تسلیم شوند و در مرحله گروهی کنار روند.

1101