معرفی تیم‌های یورو ۲۰۲۰/ گروه B: روسیه

معرفی تیم‌های یورو ۲۰۲۰/ گروه B: روسیه

پایگاه خبری فوتبالی – به زودی رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ آغاز می‌شود و تیم‌ها به مصاف حریفان خود می‌روند.

به گزارش فوتبالی، نشریه فور فور تو در ویژه‌نامه یوروی خود به بررسی تمام گروه‌ها و تیم‌ها پرداخته که خواندن آن خالی از لطف نیست.

روسیه
روحیه روس‌ها پیش از میزبانی جام جهانی گذشته بسیار پایین به نظر می‌رسید اما رسیدن به مرحله یک چهارم نهایی تمام انتظارات را برهم زد و رفتار آن‌ها هم تغییر کرد. نتایج خوب روس‌ها باعث توجه هواداران شد. در سال‌های گذشته آن‌ها توسط مطبوعات بابت نمایش مقابل بلژیک در مقدمات تکه تکه شدند اما با چند برد باز هم هواداران لب به تحسین آن‌ها پرداختند.

به واقع می‌توان گفت شیوع کرونا و به تعویق افتادن یورو اصلا به نفع روس‌ها نبوده. ژیرکف ۳۷ ساله دیگر توان ندارد و جوانان این تیم هم نمایش‌های خیره‌کننده‌ای از خود نشان نداده اند. در این دوران، آرتم زیووبا، مهاجم تیم زنیت هم به دلیل انتشار یک فیلم از تیم ملی کنار گذاشته شد. هواداران تیم ملی روسیه تیم‌شان را یک تیم پر از بازیکنان متوسط می‌دانند که نتایج خوبی هم نگرفته و البته با ۵ گل مقابل صربستان تحفیر شده. آن هم پس از یک تساوی مقابل مولداوی.
ترانسفر ستاره‌های روسیه به لیگ‌های معتبر اروپایی آن چنان جوان نداده. گولووین نتوانسته آن طور که باید و شاید خود را در موناکو تثبیت کند و همین مسئله برای میرانچوک که روی نیمکت ذخیره‌های آتالانتا می‌نشیند وجود دارد. کوزایف و زوبنین هم شاید باید شانس خود را در آن سوی مرزها امتحان می‌کردند اما چنین مسئله‌ای رخ نداد.

روی نیمکت چرچسوف نشسته. پس از نمایش‌های ناموفق در یورو ۱۶. او نتایج خوبی گرفت اما باز هم در شک و تردید قرار گرفته. برخی از تصمیم‌های او در رابطه با ترکیب ها عجیب به نظر می‌رسد و انتقاداتش از چالوف،‌مهاجم زسکا هم  وجهه خوبی در رسانه‌ها نداشت.
روسیه به دست کم گرفته شدن در مسابقات عادت دارد. جدا از نمایش خوب در سال ۲۰۰۸ آن‌ها در سال‌های ۹۶، ۲۰۰۴ و ۲۰۱۲ نتوانستند از گروه بالا بیایند و حالا هم انتظار زیادی از این تیم نمی‌رود.


سرمربی: استانیسلاو چرچسوف
دروازه‌بان سابق تیم ملی روسیه تصمیم گرفت تمام انتظارات از خودش را در جام جهانی تغییر دهد و با ساختن تیمی خوب در روسیه محبوب شود. حالا اما به نظر می‌رسد ماه عسلش به پایان رسیده است.

بازیکن کلیدی: ماریو فرناندز
 او را لوسیوی نسل جدید می‌نامند. ۳۰ سال سن دارد و از زمان قرار گرفتن در پست مدافع راست پیشرفتی بی‌نظیر داشته. او از سال ۲۰۱۷ و پس از تحسین‌های فراوان بابت عملکردش تابعیت روسی (او متولد برزیل است) را قبول کرد. هرچند که هنوز مشکل زبان دارد!

نقطه قوت: اتحاد و روحیه. برای سال‌ها روس‌ها از حواشی رنج می‌بردند اما این تیم که بازیکنانش از زمان جام جهانی کنار هم بازی کردند می‌توانند با روحیه خود موفق شوند. می‌شود با توجه به انتظارات کم و دست کم گرفته شدن توسط حریفان، روس‌ها کاری کنند کارستان.

نقطه ضعف: کیفیت فنی. از زمانی که آکینفف خداحافظی کرده دیگر روسیه حتی یک ستاره هم ندارد. آرتم زیوبا که با سرش بهتر از پا کار می‌کند را می‌شود یک ستاره دانست اما معیارهایی بسیار پایین.

پیش بینی فور فور تو: احتمالا به مرحله حذفی می‌رسند. با ۴ یا ۶ امتیاز و حضور در رده سوم اما پیشروی بیشتر از آن واقعا یک اتفاق بزرگ خواهد بود.

1101