معرفی تیم‌های یورو ۲۰۲۰/ گروه B: بلژیک

معرفی تیم‌های یورو ۲۰۲۰/ گروه B: بلژیک

پایگاه خبری فوتبالی – به زودی رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ آغاز می‌شود و تیم‌ها به مصاف حریفان خود می‌روند.

به گزارش فوتبالی، نشریه فور فور تو در ویژه‌نامه یوروی خود به بررسی تمام گروه‌ها و تیم‌ها پرداخته که خواندن آن خالی از لطف نیست.

بلژیک
اوضاع برای بلژیک پله پله پیش رفت تا آن‌ها یک تیم بزرگ شدند. ابتدا در جام جهانی ۲۰۱۴ آن‌ها به جمع ۸ تیم برتر رسیدند و ۴ سال بعد سوم شدند اما در یورو خوب کار نکرده‌اند و رابسون کانو (مهاجم ولز) اوضاع را برای آن‌ها تغییر داد.

بلژیک و ادن هازارد آماده‌اش در دور قبلی مسابقات یورو مجارستان را ۴-۰ خرد کردند اما در دیدار مقابل ولز کم آوردند. مارک ویلموتس، سرمربی وقت بلژیک به عدم داشتن تاکتیک در مقایسه با کریس کولمن مواجه شد. او برای برگشتن به تورنمنت دست به تعویض و حضور بازیکنی فیزیکی مانند فلینی زد که باعث موفقیت‌اش نشد. خوشبختانه روبرتو مارتینز وقتی اوضاع سخت می‌شود بهتر از پس اوضاع بر می‌آید. به طور مثال در دیدار مقابل ژاپن در جام جهانی ۲۰۱۸ تیم مارتینز در دقایق پایانی کاملا موفق شد به بازی برگردد.

زیر نظر مارتینز تیم بلژیک هم پیشرفت کرده و هم به بلوغ رسیده. بازیکنان زیر نظر او در سیستم ۳۴۳ کاملا هماهنگ هستند و نتیجه هم شده خط دفاعی خوب و خط حمله‌ای عالی. آن‌ها از حریفان کوچک به راحتی عبور می‌کنند و مقابل بزرگان عالی نشان می‌دهند. در مجموع آن‌ها با بهترین آمار تاریخ‌شان به یورو صعود کردند و به مرحله نهایی لیگ ملت‌ها رسیدند.

همه چیز البته با رضایت کامل پیش نمی‌رود. اکسل ویتسل  (که برخی می‌گویند ریتم بازی تیم ملی را کند می‌کند) در ماه ژانویه با مصدومیت تاندون مواجه شد و مشخص نیست دندانکر، جانشین او که در ولوز بازی می‌کند توانایی پر کردن جایش را دارد یا خیر.  دنیس پرائت و تیلمانس هر دو دربهترین فرم‌شان هستند. مارتینز حداقل در این زمینه دست بازی دارد. هازارد که هیچکس مانند او در تیم ملی بازی نمی‌کند، دچار مصدومیت‌های زیادی در طول فصل شده و پیدا کردن جانشین برای او اصلا آسان نیست. او هنوز هم با فرم خویش در چلسی فاصله دارد. اگر هازارد در فرم خوب باشد مارتینز خیال راحتی خواهد داشت. مارتینز در بلژیک خوب بوده و حالا بهترین فرصت برای این تیم است تا یک جام بالای سر ببرد.


سرمربی: روبرتو مارتینز
سرمربی سابق ویگان و اورتون، بلژیک را به اوج رسانده. او قدرت تاکتیکی‌اش را نشان داده و این تیم می‌تواند به فینال برسد. چیزی که خود مارتینز هم می‌داند.

بازیکن کلیدی: کوین دی‌بروین
او در طول فصل با مصدومت مواجه بود اما همچنان رهبر بدون جانشین بلژیک است که نقشی اساسی در تیم ایفا می کند. او مورد اعتماد مارتینز است است و خلاقیت بی نظیرش در بازیسازی به ذهنیت بلژیکی ها کمک می‌کند.

نقطه قوت: بلژیکی‌ها در تمام نقاط زمین قدرتمند هستند. کورتوا درون دروازه یک دروازه‌بان درجه یم است. دی‌بروین و لوکاکو هم این روزها در اوجند.

نقطه ضعف: آیا در این تیم پلن بی وجود دارد؟ اگر خط دفاع نه چندان جوان این تیم در یک بازی از مرحله حذفی گل بخورد؟ این یک امتخان اقعی برای هر تیمی است و دیگر فلینی هم وجود ندارد تا ازوری نیمکت به میدان بیاید.

پیش بینی فور فور تو: بلژیک به مرحله حذفی می‌رسد و به هرکسی برخورد کند برنده می‌شود. احتمالا در یک چهارم به ایتالیا برخورد می‌کند و سپس در نیمه نهایی مقابل فرانسه قرار می‌گیرد. این بازي‌ها تکلیف بلژیک را برای قهرمانی در یک تورنمنت بزرگ مشخص می‌کنند. یا حالا یا هیچ وقت.

1101