مسی هم کوپا آمریکا 2021 را تحریم خواهد کرد؟

مسی هم کوپا آمریکا 2021 را تحریم خواهد کرد؟

پایگاه خبری فوتبالی - انتخاب برزیل برای میزبانی کوپا آمریکا 2021 جنجال زیادی ایجاد کرده است. در حقیقت بازیکنان سلسائو به رهبری کاسمیرو اعتصاب کرده اند و اعلام کرده اند که قصد حضور در این مسابقات را ندارند.

به گزارش فوتبالی، بازیکنان تیم ملی برزیل اعتقاد دارند که با توجه به شدت شیوع کرونا در کشور برزیل دلیلی ندارد که این کشور میزبان کوپا آمریکا باشد. در ابتدا قرار بود که آرژانتین و کلمبیا میزبان مسابقات باشند اما در فاصله دو هفته به شروع بازیها، میزبانی به برزیل داده شد.

کاسمیرو شب گذشته و پس از بازی برزیل و اکوادور به صراحت گفت که بازیکنان تیم ملی برزیل قصد حضور در کوپا آمریکا را ندارند و اعتصاب آنها علنی شده است. آنها نمی خواهند به خاطر بحران کرونا کشورشان میزبان بازیها باشد. اما حالا سوال بزرگ این جاست که نتیجه این اعتراض چه خواهد بود؟ آیا ستارگان تیم های دیگر هم به این اعتصاب ملحق می شوند؟ ایا لیونل مسی به عنوان مهم ترین ستاره حال حاضر آمریکای جنوبی صدای خود را بالا می برد و اعتراض خود را نشان می دهد یا سکوت اختیار می کند؟

استراتژی بازیکنان برزیل مشخص است. آنها در بازیهای راهیابی به جام جهانی برزیل حضور خواهند یافت و بعد از بازی با پاراگوئه اردو را ترک می کنند. اتفاقی که اگر محقق شود یک اتفاق تاریخی و بی سابقه در تاریخ فوتبال است. تیم ملی آرژانتین هم از این که میزبانی از آنها گرفته شده و به برزیل داده شده، دلخور است. تا کنون مسی واکنشی به این موضوع نشان نداده اما اگر ستاره ای مثل او اعلام کند که به مسابقات نمی رود طبیعتا اسپانسرها با توجه به ضررهای مالی ممکن است که تصمیم دیگری را بگیرند و یا مسابقات را لغو کنند و یا بازیها را در مکانی دیگر برگزار کنند. باید دید که آیا شماره 10 بارسلونا حاضر می شود تا به این اعتصاب بزرگ بپیوندد یا نه.

4125