معرفی تیم‌های یورو ۲۰۲۰/ گروه A: سوئیس

معرفی تیم‌های یورو ۲۰۲۰/ گروه A: سوئیس

پایگاه خبری فوتبالی – به زودی رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ آغاز می‌شود و تیم‌ها به مصاف حریفان خود می‌روند.

به گزارش فوتبالی، نشریه فور فور تو در ویژه‌نامه یوروی خود به بررسی تمام گروه‌ها و تیم‌ها پرداخته که خواندن آن خالی از لطف نیست.

سوئیس
سوئیسی‌ها از سال ۱۹۳۸ در هیچ تورنمنت بزرگی در مرحله حذفی برنده نشده‌اند. تا پیش از آن هم اصلا مراحل گروهی اختراع نشده بود. آیا امسال برای اولین بار این طلسم می‌شکند؟

پس از آن که سوئیس نزدیک به یک دهه در میان ۱۰ تیم برتر رنکینگ فیفا حضور داشت حالا آن‌ها فرصت این را پیدا کرده‌اند که با نمایش‌های‌شان مخالفانی که آن‌ها را به سود بردن از رتبه در رنکینگ متهم می‌کردند ساکت کنند. آن‌ها در جام جهانی و یورو ۱۶ به مرحله حذفی رسیدند و به لهستان و سوئد باختند. در لیگ ملت‌ها هم بالاتر از بلژیک قرار گرفتند اما موفقیت آن‌ها با ۷ بازی بدون برد در سال ۲۰۲۰ زیر سوال رفته است. ۲ تساوی مقابل آلمان و یک تساوی مقابل اسپانیا باعث شد تا ولادیمیر پتکوویچ، سرمربی آن‌ها در ماه سپتامبر بگوید: نیازی نیست که از تیمی بترسیم.

یک برد در ماه مارچ اعتماد به نفس آن‌ها را بالا برد اما با برد یک گله خانگی مقابل فنلاند و لیتوانی نباید انتظار زیادی از آن‌ها داشت.
بازنشستگی استفان لیش اشتاینر باعث شده سوئیسی‌ها از نبود یک رهبر رنج ببرند. او در دفاع و حمله موثر و خستگی ناپذیر بود. در حال حاضر عملکرد رودریگز در دفاع می‌تواند حریفان را در حمله محدود کند.

در سوئيس فعلی یک نسل جدید هم شامل بازیکنانی که سال ۲۰۰۹ در رقابت‌های زیر ۱۷ سال قهرمان شدند وجود دارد. سدریک ایتن، مهاجم رنجرز که از سوی جرارد یک مهاجم عالی و شکیبا توصیف شده در مسابقات مقدماتی برای اولین بار برای سوئیسی‌ها به میدان رفتو در بازی حساس مقابل گرجستان به زمین آمد و یک گل مهم زد تا سوئیس در صدر گروه بماند.  او یک مهاجم تعویضی خوب نشان داده. در کنار ایتن ژردان شقیری، بریل امبولو، ماریو گاورانوویچ و هریس صفروویچ کسانی هستند که می‌تواند برای سوئیس گلزنی کنند اما اغلب ناکام‌اند زیرا در ۲۸ بازی تنها ۱۳ گل زده‌اند. سوئيس می‌تواند برای اولین بار در مرحله حذفی پیروز شود اما باید در خط حمله خود کاری کند.

سرمربی: ولادیمیر پتکوویچ
پس از ۷ سال حضور روی نیمکت سوئیس، پتکوویچ موفق‌ترین مربی در تاریخ سوئيس نام گرفته. با توحه به تعداد بردها و درصد برد در هر بازی. او در این راه اوتمار هیتسفیلد را پشت سر گذاشته و حالا به دنبال رسیدن به سطحی بالاتر است.

بازیکن کلیدی: یان سومر
از لحاظ هوش و استعداد می‌توان شکیری را بهترین بازیکن دانست اما عدم استمرار در بازی در تیم‌ ملی باعث شده نتوان روی او حساب کرد. به جایش می‌شود دروازه‌بان گلادباخ را می‌توان نقطه حساس ارزیابی عملکرد سوئیسی‌ها در یورو دانست. سومر از سال ۲۰۱۴ در تیم ملی بوده و در یورو تاثیرگذار خواه بود.

نقطه قوت

: خط هافبک آن‌ها با حضور ژاکا که به هم تیمی‌هایش هم کمک می‌کند نقظه قوت آن‌هاست. از شقیری که با تجربه خود کنار ژاکا می‌تواند به سوئسی‌ها کمک کند هم نباید گذشت.

نقطه ضعف: آمار گلزنی بسیار پایین آن‌ها یک نقظه ضعف مهم است.

پیش بینی فور فور تو: برای شکستن طلسم برنده نشدن در بازی‌های حذفی سوئيسی‌ها اول باید از گروه صعود کنند و در این گروه نزدیک هم کاری سخت دارند. آن‌ها در مصاف‌های گروهی ۳ تساوی به دست می‌آورند و حذف می‌شوند. اگر صعود کنند هم در حذفی کنار می‌روند.

1101