آنیلی: سوپرلیگ کودتا نبود، هشدار به یک سیستم ورشکسته بود!

آنیلی: سوپرلیگ کودتا نبود، هشدار به یک سیستم ورشکسته بود!

پایگاه خبری فوتبالی – در حالی که یوفا به دنبال محرومیت ۳ باشگاه باقی مانده در سوپرلیگ است اما آنیلی اطمینان خاطر می‌دهد محرومیتی در کار نیست. او گفته سوپرلیگ فقط یک هشدار بود نه کودتا.

به گزارش فوتبالی، آنیلی روز جمعه در یک کنفرانس خبری گفته یک درخواست در سال ۲۰۱۹ را بین اتحادیه باشگاه‌ها و یوفا بخاطر دارم که به نظرم فوق‌العاده بود. در واقع توسط باشگاه‌هایی در دسته‌های دوم، سوم و چهارم هم حمایت می‌شد. نمی‌توانید به فوتبال کمک کنید مگر این که بدانید فوتبال اروپا در انحصار قوه اجرایی، قدرت اقتصادی و قانونی قرار گرفته و مسئولیت تقریبا  خودسرانه مجوزها به یوفا اختصاص داده شده.

آنیلی در ادامه گفته: این روزها این سیستم ناکارآمد است. سوپرلیگ یک کودتا نبود. بلکه یک فریاد هشدار ناامیدکننده برای سیستمی در حال سقوط بود. سیستمی که به سمت یک ورشکستگی می‌رود.

در حالی که یوفا به دنبال محرومیت تیم‌های سوپرلیگی است اما آنیلی می‌گوید هیچ اقدام قانونی نمی‌تواند رخ دهد. او گفته: همیشه از باشگاه‌ها خواسته شده تا با یوفایی در تعامل باشند. یوفایی که درها را بسته، دوست دارد مجازات کند، مغرورانه ۳ تیم باقی‌مانده در سوپرلیگ را تهدید می‌کند و به حکم دادگاه‌های مادرید و اروپایی را بی‌محلی می‌کند. می‌توانیم اطمینان دهیم که  پایه‌های قانونی این پروژه محکم است.

1101