معرفی تیم‌های یورو ۲۰۲۰/ گروه A: ولز

معرفی تیم‌های یورو ۲۰۲۰/ گروه A: ولز

پایگاه خبری فوتبالی – به زودی رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ آغاز می‌شود و تیم‌ها به مصاف حریفان خود می‌روند.

به گزارش فوتبالی، نشریه فور فور تو در ویژه‌نامه یوروی خود به بررسی تمام گروه‌ها و تیم‌ها پرداخته که خواندن آن خالی از لطف نیست.

ولز
۵ سال پیش ولز به نیمه نهایی یورو رسید. قبل از آن ولزی‌ها رتبه ۱۱۶ را در رنکینگ داشتند. حالا چه انتظاری از آن‌ها می توان داشت؟

موقیت‌های ولز پس از صعود در رنکینگ فیفا و اوج گیری را باید متداوم در نظر گرفت. ۴ مدافع خوب آن‌ها بین ۲۰ تا ۲۳ سال سن دارند و خط حمله‌ای عالی در این تیم شکل گرفته. آینده آن‌ها روشن است. اوضاع البته اخیرا بی‌نظیر و فوق‌العاده نبود. ولزی‌ها در مقدماتی جام جهانی جوری بازی کردند که نمی‌دانستند سرمربی‌شان چه کسی خواهد بود. راب پیج موقتا هدایت آن‌ها را بر عهده گرفته بود تا ماجرا رایان گیگز و دستگیری اش در ماه نوامبر روشن شود. در همین حین جاناتان فورد که ۱۱ سال سابقه مدیر اجرایی داشت کنار رفت تا آماده سازی ولزی‌ها به خوبی پیش نرود.

درون زمین ولزی روی لبه تیغ حرکت می‌کند. آن‌ها با ۱۱ گل در ۱۰ مسابقه به یورو ۱۶ رسیدند و در مقدماتی یورو ۲۰۲۰ هم در ۹ بازی ۱۰ گل زدند. نتایج أن‌ها زیر نظر پیج به شدت اقتصادی بود. زیر نظر گیگز آن‌ها ۴-۱ ایرلند را در ابتدا شکست داردند و در ادامه در ۲۰ بازی ۱۸ گل زدند و ۱۸ گل هم دریافت کردند. چیزی شبیه به یونان گذشته.

مصدومیت‌های زیادی هم گریبانگیر آن‌ها شد. آرون رمزی در ۲۱ بازی آخر ولز تنها ۳ بار به میدان رفت. جو آلن باید دوباره سعی کند به ترکیب برسد. ترکیب نهایی آن‌ها اما غیرقابل پیش بینی است و باید دید دنی وارد، مورل و ویلسون خود را وارد آن می‌کنند یا خیر.

ترکیب ولز در سال ۲۰۱۶ پیر نبود و حالا تعدادی از آن بازیکنان در تیم امسال هم حضور دارند و حتی کریس گانتر ۳۱ ساله (اولین ولزی که به ۱۰۰ بازی ملی رسید) هم شانس حضور در یورو را دارد.

جای تماشاگران کنار ولزی‌ها خالی است زیرا پیوندی عمیق با بازیکنان دارند و اتفاقات جالبی هم مانند پرچم «ولز – گلف و مادرید» پیشتر در حضور آن‌ها رخ داد. شعار ولزی‌ها در یوروی قبل «کنار هم قدرتمندتریم» بود و حالا همان طور هم که گانتر گفته: «اعتماد به نفست را حفظ کن و تسلیم نشو!»

سرمربی: 
رایان گیگز – راب پیج
همان طور که اشاره شد مشخص نیست چه کسی سرمربی ولزی‌ها در یورو خواهد بود. پیج جای گیگز را در ۶ بازی آخر گرفت و خوب هم کار کرد.

بازیکن کلیدی: اتان آمپادو
ولزی‌ها راه‌های آسیب زدن به رقبا را پیدا کرده‌اند. کیفر مور و دن جیمز اما کسی که در نمایش‌هایش استمرار دارد آمپادو است که در دفاع و هافبک می‌درخشد. با بازی‌خوانی اش از حمله رقبا جلوگیری می‌کند و پاس‌هایی فوق‌العاده می‌فرستد. انعطاف پذیری او باعث می‌شود ولز با سیستم‌های متفاوتی بازی کند.

نقطه قوت: ضدحملات و شکیبایی. اتحاد. و همه آن‌ها در کنار مهاجمانی که می‌توانند دریبل کنند و از فاصله‌ای دور گل زنند. ولزی‌ها در ماه مارچ۳-۱ به بلژیک باختند. آن‌ها برای اولین بار از سال ۲۰۱۳ در یک بازی بیشتر از ۳ گل خوردند.

نقطه ضعف: گلزنی و دروازه. ۳ دروازه‌بان اصلی ولز به دلیل مصدومیت کمتر بازی کرده‌اند و در فرم خوبی نیستند. جانشین دروازه‌بان‌ها اصلی هم شخصی ماند تام کینگ است که در سطح چهارم فوتبال انگلیس بازی می‌کند و به صورت پاره وقت نقاش است. آن‌ها درون دروازه ضعف دارند.

پیش بینی فور فور تو: آن‌ها به مرحله یک هشتم می‌رسند و مقابل یک تیم بزرگ حذف می‌شوند.

1101