معرفی تیم‌های یورو ۲۰۲۰/ گروه A: ترکیه

معرفی تیم‌های یورو ۲۰۲۰/ گروه A: ترکیه

پایگاه خبری فوتبالی – به زودی رقابت‌های یورو ۲۰۲0 آغاز می‌شود و تیم‌ها به مصاف حریفان خود می‌روند.

به گزارش فوتبالی، نشریه فور فور تو در ویژه‌نامه یوروی خود به بررسی تمام گروه‌ها و تیم‌ها پرداخته که خواندن آن خالی از لطف نیست.

ترکیه
کرونا بیشترین سود را به ترکیه رساند. تیمی که سال گذشته با مصدومیت دمیرال، کاباک، یازیچی و توسان مواجه بود اما حالا شنون گونش می‌تواند از تیم کاملی بهره‌مند باشد.

امسال سال متفاوتی است. مصدوم‌ها آماده اند و کاباک با پیشرفت خود به لیورپول رسیده. با یک تیم قدرتمند کامل،‌ گونش می‌خواهد ترک‌ها را به سرعت به موفقیت برساند پس از آنکه نمایش خوبی در لیگ ملت‌ها نداشتند و با یک برد در ۶ بازی در قعر جدول قرار گرفتند. در این بین آن‌ها ۲ تساوی ۳-۳ با کروواسی و آلمان داشتند که ظرفیت بالای آن‌ها را نشان می‌داد اما در ادامه ۳-۰ به آلمان باختند و یک برد مقابل نروژ و یک تساوی خانگی ۳-۳ مقابل لتونی ماحصل کارشان بود.
ترکیه در راه رسیدن به یورو در ۱۰ بازی تنها ۳ گل دریافت کرد تا قدرت خط دفاعی‌اش را نشان دهد. در ۱۱ بازی بعد اما آن‌ها ۱۹ گل دریافت کردند. گونش لیگ ملت‌ها را جدی نگرفت. ترک‌ها که امیدوارند این گونه باشد! زیرا آن‌ها ۲ بار به مجارستان باختند.

آن‌ها دکتر جکیل و مسترهایدوار پیش می‌روند  اما با حضور کاباک لیورپول، دمیرال یوونتوس و سویونچوی لستر می‌توان از خط دفاعی قدرت‌مندشان گفت. گونش به ملی‌پوشانش که در فرانسه بازی می‌کنند امید زیادی دارد. زکی چلیک در لیل حالا بوده،‌ یازچی خوب کار کرده و ایلماز در لیل می‌درخشد. ترک‌ها در ایتالیا هم چالهانغلو را دارند که در میلان احیا شده. در خود ترکیه سوپر لیگ دچار بحران‌های زیادی بخاطر کرونا شده اما به طور کلی هیچ زمان تا این اندازه ترکیه لژیونر در بهترین لیگ‌های اروپا نداشته.

برای تیم ملی ترکیه نشانه‌های زیادی برای خوش‌بینی وجود دارد. شاید انتظار زیادی از آن‌ها وجود نداشته باشد اما شانس موفقیت برای آن‌ها وجود دارد.

سرمربی: شنول گونش‌
دروازه‌بان سابق تیم ملی ترکیه است که در دوران مربیگری توانسته ترک‌ها را به مقام سومی جام جهانی ۲۰۰۲ برساند. صریح است و اهل گزافه گویی نیست. شاید به همین دلیل روزمه فوق‌العاده‌ای دارد.

بازیکن کلیدی: کاگلار سویونچو
با آن چهره جالب و مدل موی خود هواداران را به یاد لرد فرکاد در کارتون شرکت می‌اندازد. او یکی از بهترین بازیکنان لستر است که نقشی بسیار مهم در تیم ملی دارد و گونش امیدوار است تا موفقیت تیم ملی با نمایش درخشان خط دفاعی شکل بگیرد.

نقطه قوت

: خط هافبک و حمله این تیم شاید به اندازه سال ۲۰۰۸ در یورو قوی نباشند اما گونش دست بازی برای ترکیب دارد. خط دفاع قدرتمند آن‌ها نقطه قوت اصلی ترک‌هاست. آن‌ها پس از سال‌ها خط دفاع خوبی دارند.

نقطه ضعف: توسان در خط حمله مصدوم است. ایلماز سن بالایی دارد، انس اونال در ۱۱۸ بازی ۱۸ گل زده و به طور کلی وضعیت خط حمله آن‌ها عالی نیست.

پیش‌بینی فور فور تو
: ترکیه بهترین تیم خود را از زمانی که سوم جام جهانی شد دارد. می‌گویند خط حمله باعث برنده شدن بازی می‌شود و خط دفاع جام می‌آورد و به همین دلیل باید به آن‌ها امید داشت. شاید یک چهارم نهایی یا حتی نیمه نهایی... اما حداقل تا یک هشتم روی آن‌ها حساب کنید.


1101