درخشان: هنگ‌کنگ زنگ خطر را برای مدافعان ایران به صدا درآورد

درخشان: هنگ‌کنگ زنگ خطر را برای مدافعان ایران به صدا درآورد

پایگاه خبری فوتبالی- پیشکسوت تیم ملی کشورمان معتقد است مهاجم تیم ملی هنگ‌کنگ با گلزنی به تیم ملی ایران زنگ خطر را برای مدافعان ایران به صدا درآوردند. 

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایرنا، حمید درخشان در خصوص برتری سه بر یک تیم ملی فوتبال ایران برابر هنگ کنگ در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و گلی که بازیکنان حریف درون دروازه ایران جای داد، افزود: به ثمر رسیدن گل در فوتبال امری طبیعی است اما اینکه ما از کوچک شمردن مهاجمان حریف گل دریافت کنیم بسیار بد است. به طور حتم بازیکنان ایران به ویژه مدافعان تیم حریف را دست کم گرفته بودند بر همین اساس آنان توانستند به ایران گل بزنند.

سرگروه اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان ادامه داد: اگر این گل که از روی ساده‌انگاری و ضعیف شمردن حریف در شرایطی که همه چیز مساوی بود به ثمر می‌رسید به طور حتم کار برای تیم ملی کشورمان بسیار دشوار می‌شد. این گل هشداری بود تا در دیدارهای آینده که از اهمیت بیشتری برای ما دارد با هوشیاری بیشتری بازی کنیم.

وی تاکید کرد: برهمین اساس کادر فنی باید نکات لازم در این خصوص را به مدافعان و سایر بازیکنان یادآور شوند تا از کوچکترین اشتباه که برای تیم ملی زیانبار باشد از هم اکنون جلوگیری شود.

درخشان در مجموع دیدار ایران برابر هنگ‌کنگ را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: بدون شک زمین نامناسب محل برگزاری این دیدار بر کیفیت بازی بازیکنان هر ۲ تیم تاثیر نامطلوب گذاشته بود. چمن زمین بلند و توپ در آن به کُندی حرکت می‌کرد. به همین دلیل سرعت بازی پایین و بازیکنان ۲ تیم در ارائه بازی تکنیکی و تاکتیکی قدرت عمل کافی نداشتند.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس درباره نقاط ضعف تیم ملی کشورمان نیز گفت: درست است که تیم ملی تیم خوب و قدرتمندی است اما نباید از اشکالات آن به آسانی عبور کنیم. بازیکنان در دیدار برابر هنگ‌کنگ، سرعت پایینی داشتند که تمامی این اشکال را نمی‌توان به کیفیت زمین نسبت داد. همچنین خط هافبک تیم ملی بسیار عقب بازی می‌کرد که این موضوع سبب شده بود تا نتوانیم از عمق نفوذهای کمتری بر روی دروازه حریف داشته باشیم.

وی اضافه کرد: مهاجمان نیز در این دیدار بسیار کم‌تحرک بودند و این اشکال دیگر تیم ملی در این دیدار بود. البته با تعویض‌هایی که در نیمه دوم انجام شد این نقایص بر طرف و به گل هم رسیدیم. یکی از این تعویض‌ها ورود «مهدی ترابی» به زمین بود. او با حرکت‌های انفجاری در عمق و خلق موقعیت برای مهاجمان، جان تازه‌ای به خط حمله تیم ملی داد و تیم را به گل نیز رساند.

درخشان در پاسخ به این سووال که آیا با این شیوه بازی می‌توانیم بحرین و عراق را شکست دهیم نیز گفت: به طور حتم این مهم شدنی است. از زمین بازی شروع می‌کنم. بی‌شک زمین دیدار برابر بحرین به طور حتم کیفیت مناسب‌تری نسبت به این زمین خواهد داشت. از سوی دیگر مربیان تیم ملی اشکال فنی بازیکنان در دیدار برابر هنگ‌کنگ را به آنان یادآورد شده و نکات لازم درباره حرکت در عمق، شوت از راه دور، بهره‌مندی بیشتر از تکنیک‌های فردی و سایر مواردی که در دیدار بعدی برای تیم راه‌گشا خواهد بود را به آنان گوشزد خواهند کرد؛ پس در شرایط بهتری با میزبان روبه رو خواهیم شد و می‌توانیم آنان را شکست دهیم.

 وی درباره دیدار برابر عراق نیز گفت: تیم ملی برای شرکت در این رقابت‌ها اردوی کم و دیدار تدارکاتی نداشت. اما از خاطر نبریم دیدار با تیم‌هایی همانند هنگ‌کنگ می تواند نقش دیدارهای تدارکاتی را برای تیم ملی داشته باشد. از طرفی با انجام دیدارهای بعدی رفته رفته بازیکنان بیشتر با یکدیگر هماهنگ می‌شوند. بدین ترتیب تیم کامل و اصلی ایران برابر عراق به میدان رفته و در آن شرایط شکست عراقی دور از دسترس نخواهد بود.

درخشان درباره انتخاب بهترین بازیکن دیدار تیم‌های ایران و هنگ کنگ نیز گفت: همه خوب بودند و این مساله انتخاب بهترین را دشوار می‌کند، البته در صورتی که باید انتخابی صورت گیرد بر این باورم

«مهدی ترابی» بهترین بازیکن این میدان بود از طرفی نباید از بازی خوب «وحید امیری» که زحمت زیادی در این دیدار کشید غافل شویم.

تیم ملی فوتبال ایران در حال حاضر از پنج بازی ۹ امتیاز دارد و در رده سوم گروه سوم جای گرفته است. ملی‌پوشان پس از برد مقابل هنگ‌کنگ، باید دوشنبه شب به مصاف بحرینِ میزبان بروند. کامبوج و عراق هم دیگر رقبای تیم دراگان اسکوچیچ هستند که به ترتیب در روزهای ۲۱ و ۲۵ خرداد مقابل ملی‌پوشان ایران صف‌آرایی خواهند کرد.

6641