سوال روز/ تیم ملی خاطرات شیرین گذشته را تکرار می کند؟

سوال روز/ تیم ملی خاطرات شیرین گذشته را تکرار می کند؟

پایگاه خبری فوتبالی- این اولین بار نیست که تیم ملی، در چنین وضعیت دشواری برای صعود به جام جهانی قرار می‌گیرد.

به گزارش فوتبالی، در بسیاری از دوره‌های مسابقات مقدماتی جام جهانی اتفاقی مشابه به این دوره برای تیم ملی ایران رخ داده است. کافی است به حدود هشت سال قبل برگردیم وقتی که تیم ملی تلاش می‌کرد تا خودش را به هر قیمتی به جام جهانی 2014 برساند.

 آن روزها، امتیازهای زیادی برای این تیم به سادگی از دست رفتند و ایران به شکل ناباورانه‌ای حتی برابر حریفی مثل لبنان شکست خورد و شرایط نگران‌کننده‌ای را تجربه کرد، کار به جایی رسید که حتی بعضی از مهره‌های تیم مانند مهدی رحمتی و هادی عقیلی راه‌شان را از تیم ملی جدا کردند.

 درست مثل امروز که ایران به چهار پیروزی در چهار مسابقه نیاز دارد، آن روزها هم رسیدن به 9 امتیاز از سه بازی برای صعود نیاز بود، ایران در آن شرایط موفق شد با فرصت‌طلبی رضا قوچان‌نژاد تیم ملی قطر را شکست بدهد و در مسابقه بعدی در آزادی، چهار بار توپ را از خط دروازه لبنان عبور داد. مسابقه سوم، در حقیقت سرنوشت‌سازترین مسابقه بود، جایی که برای صعود، به شکست دادن کره جنوبی در خاک این کشور نیاز داشتیم،اما یک فرار درخشان از گوچی، ورق را به سود تیم ملی تغییر داد

هشت سال از آن مسابقه و آن اتفاقات خوب گذشته و تیمی که امروز در اختیار داریم، حتی پرستاره‌تر از آن تیم 2014 هست. تجربه بین‌المللی شاگردان اسکوچیچ و بازیکنانی که این مربی کروات در اختیار دارد، قابل مقایسه با تیم کی‌روش نیست.

قبل از آن صعود هیجان‌انگیز در کره‌جنوبی، تیم ملی در چند مقطع دیگر به مشکل خورده بود. در مرحله اول مقدماتی جام جهانی 2006 با برانکو ایوانکوویچ، اوضاع برای این تیم به شدت سخت به نظر می‌رسید. شکست روبه‌روی اردن، می‌توانست همه امیدها را به باد بدهد اما همان اتفاق کافی بود تا همه با هم متحد شوند و ستاره‌هایی مثل خداداد و وحید هاشمیان هم دوباره به تیم ملی برگردند.تیمی که در نهایت راهی مرحله بعدی شد و با اقتدار در ورزشگاه آزادی با شکست بحرین خودش را به جام جهانی رساند.

در جریان مرحله مقدماتی جام جهانی 1998 هم چنین اتفاقی رقم خورد، در مسیر این صعود، فرصت‌های زیادی را از دست دادیم و بارها ناکام شدیم اما امیدوار ماندیم و بالاخره، صعود را در خاک استرالیا جشن گرفتیم. 

آرزوی تیم ملی و شاگردان اسکوچیچ، نباید عبور از این مرحله باشد، چراکه این تیم در مرحله بعدی، ماموریت بسیار سخت‌تری خواهد داشت. با این حال در شرایط فعلی، این مهم‌ترین کاری است که باید انجام بدهیم. چراکه بدون صعود از این مرحله، رویای رسیدن به جام جهانی عملا از دست خواهد رفت.

حالا باید منتظر ماند و دید که این تیم تیم می‌تواند با چهار پیروزی، خودش را به مرحله بعدی برساند و از این مرحله عبور کند یا نه.

7655