گزارش تصویری از ورزشگاه تیم تازه صعود کرده به سری آ؛ خانه‌ای روی آب!

گزارش تصویری از ورزشگاه تیم تازه صعود کرده به سری آ؛ خانه‌ای روی آب!

پایگاه خبری فوتبالی – تیم ونتزیا توانست پس از ۱۹ سال به سطح اول فوتبال ایتالیا یعنی سری آ برسد. تیمی که متعلق به منطقه ونیز است. شهری با جاذبه های گردشگری که در واقع روی آب بنا شده. به همین دلیل حضور در ورزشگاه پیرلوئیجی پنزو که یکی از متفاوت ترین و خاص‌ترین ورزشگاه‌های فوتبال است برای بازیکنان سری آ تجربه‌ای جدید به شمار می‌آید.

به گزارش فوتبالی، ورزشگاه پنزو در جنوب شرقی ونیز واقع شده اما به طرزی عجیب جهانگردها‌ اصلا متوجه نمی شوند ونیز دارای چنین ورزشگاهی است. شما برای حضور در این ورزشگاه هم تنها ۲ راه دارید. از طریق پای پیاده و پل ارتباطی و البته قایق. پس باید در انتظار حضور رونالدو با قایق در این ورزشگاه باشیم!

ساختار این ورزشگاه هم شیوه ای خاص دارد. یک سال پیش از آغاز جنگ جهانی اول این ورشگاه با چوب ساخته شد. ۳ طرف آن هم آب بود. این ورزشگاه کوچکترین و کم ظرفیت‌ترین ورزشگاه در سری آ است و تنها ۷۴۵۰ نفر می‌توانند در آن حضور پیدا کنند. این ورزشگاه برای اولین بار در سال ۱۹۱۳ درهایش به روی هواداران باز شده و نامش بر اساس نام خلبان ایتالیایی در جنگ جهانی اول یعنی پیرلوئیجی ونزو گذاشته شده. این ورزشگاه دومین ورزشگاه قدیمی ایتالیا پس از لوئیجی فراری است.

گفتنی است خود تیم ونتزیا را هم می‌توان یک جاذبه جدید در نظر گرفت. لباس مشکی، سبز و نارنجی این تیم اصلا اسپانسر ندارد و هویت این تیم کاملا مستقل است. ماجراجویی آن‌ها در راه رسیدن به سری آ هم پر از اتفاقات درام بود.

1101