سابقه تقابل ایران و هنگ کنگ؛ آمار به سود تیم ملی

سابقه تقابل ایران و هنگ کنگ؛ آمار به سود تیم ملی

پایگاه خبری فوتبالی- تیم ملی در شرایطی تا کمتر از 48 ساعت دیگر به مصاف هنگ کنگ خواهد رفت که در تقابل‌های قبلی‌اش با این تیم آمار خوبی ثبت کرده است.

به گزارش فوتبالی، اولین بازی دو تیم مربوط به سال 1968 بود که تیم ملی در اولین بازی‌اش در جام ملتهای آسیا با نتیجه 0-2 حریفش را شکست داد.

دومین بازی دو تیم در سال 1974 در دیداری دوستانه در هنگ کنگ به مصاف یکدیگر رفتند که تنها باخت ایران مقابل این تیم در آن بازی رقم خورد و تیم ملی با یک گل به حریفش باخت.

ایران و هنگ کنگ در مرحله انتخابی جام جهانی 1987 دیدار سوم و چهارمشان مقابل یکدیگر را برگزار کردند که تیم ملی برنده هر دو بازی بود. بازی رفت در هنگ کنگ با نتیجه 0-2 به اتمام رسید و در بازی برگشت هم ایران 3 گل به حریفش زد.

این دو تیم در مرحله انتخابی جام ملتهای 1988 هم با یکدیگر بازی داشتند که تیم ملی با گلهای صمد مرفاوی و مرحوم سیروس قایقران حریفش را شکست داد.

آخرین بازی دو تیم مربوط به دیدار رفت دو تیم در مرحله انتخابی جام جهانی 2022 بود که شاگردان ویلموتس با گلهای سردار آزمون و کریم انصاری‌فرد حریفشان را شکست دادند.

به این ترتیب در 6 تقابل قبلی ایران و هنگ کنگ 5 پیروزی برای ایران و یک پیروزی برای هنگ کنگ ثبت شده است. ایران در شش بازی 11 گل زده و هنگ کنگ هم یک بار موفق شده دروازه ایران را باز کند.

9697