آندو: شرایط الان تیم ملی شبیه دوره 2014 است

آندو: شرایط الان تیم ملی شبیه دوره 2014 است

پایگاه خبری فوتبالی- کاپیتان اسبق تیم ملی و ستاره سابق استقلال صحبت‌های جالبی در خصوص تیم ملی در آستانه بازی‌های حساس انتخابی جام جهانی مطرح کرد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ورزش سه، آندرانیک تیموریان که سابقه سه حضور در جام جهانی را در کارنامه دارد، بعد از خداحافظی از دنیای فوتبال و علیرغم شایعاتی که طی چند وقت اخیر برای حضور در تیم‌های مختلف درباره‌اش شکل گرفته، هنوز دور از فوتبال حضور دارد. او که تجربه جالبی برای صعود به جام جهانی برزیل در کارنامه دارد، درباره آخرین وضعیت شاگردان دراگان اسکوچیچ صحبت کرده است.

وی در ابتدای صحبت‌هایش با اشاره به شرایط سخت تیم ملی برای دستیابی به امتیازات لازم برای صعود گفت: شرایط تیم ملی فکر می‌کنم از نظر جدولی تا به اینجا کمی بحرانی است. مثل زمانی است که ما در تیم ملی برای مسابقات انتخابی جام جهانی 2014 حضور داشتیم. ما باید آن سه بازی آخر را پیروز می‌شدیم تا به جام جهانی صعود کنیم فکر می‌کنم شرایط تیم ملی الان مشابه همان زمان است.

هافبک سابق تیم ملی درباره اینکه با اشاره به انجام کم تعداد بازی‌های تدارکاتی برای آماده سازی شاگردان دراگان اسکوچیچ گفت: شاید به خاطر مسائل کرونا اتفاقات پیرامون آن، بازی دوستانه برگزار نشد و به نظرم آنهایی که باید بازی‌های دوستانه را هماهنگ می‌کردند در این زمینه ضعیف عمل کردند.

وی درباره حضور کریم باقری روی نیمکت تیم ملی گفت: کریم یکی از قدیمی‌های فوتبال ایران است هم در تیم ملی و هم در پرسپولیس از سابقه بالا و خوبی برخوردار است و در این مقطع خیلی می‌تواند به تیم ملی کمک کند با توجه به تجربه و کاریزمایی که کریم دارد یکی از علت‌های موفقیت تیم ملی خواهد بود. من به این اتفاق خوش‌بین هستم و مطمئنا ایشان می‌تواند در این مقطع کمک خوبی به تیم ملی کند. 

تیموریان درباره اینکه کدام یک از حریفان ایران در این مرحله سخت‌تر از دیگری خواهد بود، گفت: هر چهار بازی سخت است این گونه نیست که بگوییم بحرین یقه ایران را می‌گیرد یا دیگر تیم‌ها چه شرایطی را دنبال خواهند کرد. هر چه قدر وقت بیشتری برای تیم ملی‌ات بگذاری سود آن در اردوی مقدماتی خواهی برد. همه دوست دارند از این گروه صعود کنند. جام جهانی هر چهار سال یک بار اتفاق می‌افتد و همه فوتبالیست‌ها دوست دارند در آ‌ن اتفاق حاضر شوند. مسلما سود حضور در این رقابت به تمامی فوتبال و البته مردم ما خواهد رسید و بازیکنان نیز با توجه به اینکه هر کدام سابقه خوبی در جام جهانی دارند، به این موضوع کاملا آگاه هستند.

کاپیتان سابق تیم ملی درباره شرایط خط هافبک تیم ملی و ستاره‌هایی که باعث امیدواری ایران در این پست خواهند شد اینطور توضیح داد: خط هافبک بدی نداریم اما ما باید راندمان کاری را روز بازی مشاهده کنیم اما در کل فکر می‌کنم خط هافبک ما از تجربه بین المللی خوبی برخوردار است و هر کدام از آنها قادر خواهند بود شرایط و سرنوشت این بازی‌های حساس را به دوش بکشند. 

وی درباره اینکه برخی معتقدند بازیکنان شایسته دیگری نیز شانس حضور در تیم ملی را داشتند واکنش جالبی داشت:‌ باید ببینیم چه کسانی انتقاد کردند. فوتبالیست بودن یک پروسه 10، 15 ساله است چه درتیم ملی و چه در رده باشگاهی . این چرخه تیم ملی و باشگاهی دو مقوله جد ا از یکدیگر است. به هر حال بازیکنان قبل از ما بوده‌اند رفته‌اند ما آمدیم جای آنها، ما رفتیم کسان دیگر آمدند انتقاد از قدیم بوده است و یک بازیکن نمی‌تواند 20 سال در تیم ملی حضور داشته باشد. درست است که بازیکن باتجربه کم داریم این نظر سرمربی تیم ملی بوده که چه کسانی را دعوت کند یا سودش را می‌برد یا ضررش را. اگر این بازیکنان خوب کار کنند به نفع تیم ملی است و اگر هم خدای ناکرده شرایطشان خوب نباشد دودش به چشم تیم ملی می‌رود.

هافبک سابق استقلال در خصوص شرایط این تیم نیز گفت: چند بازی اخیر این تیم را دیدم. امیدوارم که استقلال پتانسیل گرفتن سهمیه فصل آ‌ینده لیگ قهرمانان را داشته باشد و در جام حذفی هم بتواند یکی از مدعیان قهرمانی باشد. البته این را هم بگویم که نمی‌توان جام حذفی را ملاک خوب یا بد بودن یک تیم دانست زیرا تک بازی است و شانس هم در آن خیلی دخیل است.

تیموریان درباره اینکه کدام تیم در لیگ برتر ایران شانس قهرمانی دارد گفت: تیم‌های اول تا چهارم شرایط قهرمان شدن در لیگ را دارند.

وی درباره اینکه خودش چه زمانی وارد دنیای مربیگری خواهد شد، گفت: دنبال این مساله هستم که به مربیگری روی بیاورم کلاس‌ها را مرحله به مرحله گذرانده‌ام و منتظرم ببینم در آینده چه اتفاقی پیش می‌آ‌ید.

7474