عضو هیات رییسه مجلس: اگر رای صادره به سود سایپا را تغییر ندهند با فدراسیون فوتبال برخورد می‌کنیم

عضو هیات رییسه مجلس: اگر رای صادره به سود سایپا را تغییر ندهند با فدراسیون فوتبال برخورد می‌کنیم

پایگاه خبری فوتبالی- یک عضو هیات رییسه مجلس گفت: به فدراسیون فوتبال و کمیته انضباطی هشدار می‌دهیم اگر رای صادره به سود سایپا را تغییر ندهند در مجلس شورای اسلامی با آن‌ها برخورد می‌کنیم.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایسنا، حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی، نماینده فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در رابطه با رای صادره کمیته انضباطی به سود سایپا که منجر به سقوط ذوب‌آهن و حضور در منطقه سقوط جدول لیگ برتر شد اظهار کرد: حقیقا از برخی از نادآوری‌هایی که فدراسیون دارد انجام می‌دهد، تعجب می‌کنیم. این جای سوال دارد چرا فدراسیونی که باید بی طرف باشد یک سری جانبداری‌ها و طرفداری‌هایی انجام می‌دهد تا تیم‌های مدنظر خودشان بتوانند پله‌های صعود را طی کنند و قهرمان لیگ شوند.

او ادامه داد: من نمی‌گویم ذوب‌آهن می‌توانست قهرمان شود اما بسیاری از همین نادآوری‌ها از ابتدای لیگ باعث شد تیم ریشه دار  ذوب‌آهن روز به روز سقوط کند و اکنون هم با این رای ظالمانه مواجه شده است. اولا داور بازی سایپا و پیکان باید محاکمه شود، چون داور پذیرفته است این تعویض انجام شود. تعویض‌هایی که توسط یک تیم انجام شده است باید توسط داور کنترل شود و بگوید دیگر اجازه تعویض ندارید. بعد از آن که تعویض انجام شد این بازیکنان پایشان به توپ هم نخورده است و چرا باید این رای را صادر کنند؟ چرا تیمی مثل ذوب‌آهن که روی پای خودش ایستاده و بعد از تغییر سرمربی نتایج خوبی کسب کرده باید متضرر شود؟

نماینده فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که در طول فصل نادآوری‌های زیادی به نفع تیم‌های مقابل ذوب‌آهن اتفاق افتاده است، گفت: همین مساله باعث می‌شد تا با شکست در میدان روبرو شوند اما با تغییر سرمربی شرایط تیم بهتر شد و شاهد پیروزی‌های پی در پی بودیم و با زحمت توانستند به این جایگاه دست پیدا کنند. این رای باعث شد دوباره یک پله سقوط کنند و یکی از کاندیدهای سقوط باشند. ما به فدراسیون فوتبال و کمیته انضباطی هشدار می‌دهیم اگر این رای را تغییر ندهند قطعا در مجلس شورای اسلامی با فدراسیون برخورد می‌کنیم.

او ادامه داد: قطعا درباره تخلاف فدراسیون تحقیق و تفحص خواهیم کرد و به آن‌ها هشدار خواهیم داد. اگر تخلف بوده از سمت داور صورت گرفته و به جای این‌که با آن‌ها برخورد شود و آن‌ها را محروم کنند، می‌آیند این رای ناجوانمردانه را می‌دهند. تیمی که سال‌هاست در میدان حضور دارد و چندین بار قهرمان لیگ و نائب قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شده است با این رای با مشکل روبرو شده است و چرا چنین اتفاقی رخ داده است؟ ما به فدراسیون جدی تذکر می‌دهیم اگر رای را تغییر ندهند با آن‌ها برخورد خواهیم کرد و درباره تخلاف فدراسیون تحقیق و تفحص خواهیم کرد.

موسوی لارگانی اضافه کرد: آن تیمی که می‌خواهد در لیگ بماند باید تلاش کند. با این نادآوری و رای‌هایی که صادر می‌شود ماندن در لیگ هیچ ارزشی ندارد. تیم پیکان که از تیم‌های سابقه دار کشور است اگر هم اشتباه کرده به هر حال داور چهارم باید کنترل می‌کرد و داوران هستند که باید جریمه شوند. قبلا هم چند مورد داشتیم که با جریمه مالی با تیم متخلف برخورد کردند، نه این‌که سه امتیاز به تیم مقابل دهند. کمیته انضباطی باید جلوی این تخلف را بگیرد و این رای را برگرداند و اگر برنگرداند ما قطعا برخورد خواهیم کرد.

7474