گزارش روز؛ معمای جریمه 21 هزار دلاری استقلال

گزارش روز؛ معمای جریمه 21 هزار دلاری استقلال

پایگاه خبری فوتبالی- یکی از نکات مبهم نامه اعضای مستعفی هیات مدیره استقلال به وزیر ورزش، ماجرای جریمه 21 هزار دلاری استقلال است.

به گزارش فوتبالی، همانطور که دیروز برایتان نوشتیم، سه عضو مستعفی هیات مدیره استقلال در نامه‌شان به وزیر ورزش مدعی شده‌اند که به همراه نداشتن افسر امنیتی در لیگ قهرمانان آسیا، باعث جریمه 21 هزار دلاری استقلال شده است.

این موضوع را دیروز مسئول روابط بین‌الملل استقلال تکذیب کرد و حالا پیگیری خبرنگار فوتبالی نشان می‌دهد که استقلال به خاطر نداشتن افسر امنیتی جریمه نشده است.

هر تیمی برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا باید یک لیست کلی به AFC بدهد تا برای این نفرات آی دی کارت صادر شود. لیستی تقریبا 50 نفره که 30 یا 35 نفر آن را بازیکنان تشکیل می‌دهند و بقیه مربوط به عوامل اجرایی هستند که شامل سرمربی و سرپرست و پزشک و بقیه افراد کنار تیم می‌شود.

نکته جالب اینکه، از 20 نفری که نامشان در لیست عوامل اجرایی رد می‌شود، 11 نفر در روز بازی حق نشستن روی نیمکت را دارند و حتی مدیرعامل باشگاه هم می‌تواند به تشخیص خودش، روی نیمکت بنشیند.

در فهرستی که باشگاههای حاضر در لیگ قهرمانان به AFC می‌دهند، فقط قرار گرفتن نام سرمربی و سرپرست در فهرست عوامل اجرایی، اجباری است و بقیه نفرات، افرادی هستند که باشگاه تشخیص می‌دهد نامشان را در لیست قرار دهد و حتی اجباری برای ثبت نام پزشک تیم در این لیست وجود ندارد.

طبیعتا حضور پزشک در کنار تیم، به مراتب اهمیت بیشتری نسبت به بودن افسر امنیتی کنار تیم دارد و وقتی کنفدراسیون فوتبال آسیا، بابت قرار گرفتن پزشک در کنار تیم، به باشگاهها اجباری وارد کرده، بعید است که نبود افسر امنیتی در کنار تیم، باعث جریمه شدن باشگاه مربوطه شود.

از طرف دیگر اگر حضور افسر امنیتی در کنار تیم اجباری بود، قطعا AFC به باشگاه استقلال اجازه رجیستر(ثبت) فهرستش را بدون حضور افسر امنیتی نمی‌داد.

از این موضوع که بگذریم، این سوال مطرح می‌شود که اعضای مستعفی هیات مدیره استقلال برای اثبات جریمه 21 هزار دلاری این تیم به خاطر نبردن افسر امنیتی به لیگ قهرمانان چه مستنداتی دارند هر چند این احتمال وجود دارد که کنفدراسیون فوتبال آسیا به خاطر موارد دیگری استقلال را جریمه کرده باشد که جمع آن 21 هزار دلار شده باشد و حالا باید دید که تکلیف این ماجرا چه خواهد شد.

1984