سوپرلیگ زنده است؛ هیچ کدام از 12 باشگاه انصراف نداده‌اند

سوپرلیگ زنده است؛ هیچ کدام از 12 باشگاه انصراف نداده‌اند

پایگاه خبری فوتبالی - به نظر می رسد که پروژه سوپرلیگ هنوز متوقف نشده است. در حقیقت هر چند که روی کاغذ فقط رئال مادرید، بارسلونا و یوونتوس در این پروژه باقی مانده اند اما حقیقت چیز دیگری است چرا که هیچ کدام از دوازده باشگاه موسس تا این لحظه امور حقوقی را برای انصراف انجام نداده اند.

به گزارش فوتبالی، وبسایت الکونفیدنسیال به مدارک اساسی تاسیس سوپرلیگ دست پیدا کرده است که بر اساس آن دوازده باشگاه به صورت قانونی سهامداران "شرکت خصوصی سوپرلیگ اروپا" محسوب می شوند، شرکتی با سهامداران محدود که در حال حاضر دوازده باشگاه بزرگ اروپایی شامل شش تیم انگلیسی، سه تیم ایتالیایی و سه تیم اسپانیایی سهامداران آن محسوب می شوند. با وجود آن که 9 باشگاه اعلام کردند که از این پروژه انصراف می دهند اما در حال حاضر هیچ کدام از این باشگاه ها سهام خود را نفروخته اند و همچنان عضو سوپرلیگ محسوب می شوند. مشخص نیست که در آینده چه اتفاقی رخ می دهد اما با وجود تهدیدهای یوفا در مورد تنبیه یا جریمه ، همچنان هر 12 باشگاه بخشی از پروژه محسوب می شوند و حتی شرکت سرمایه گذاری جی پی مورگان که چهار میلیارد یورو برای سوپرلیگ کنار گذاشته بود هم از این پروژه کناره گیری نکرده و همچنان از آن حمایت می کند.

سوپرلیگ تورنمنتی است که با حمایت دوازده باشگاه بزرگ اروپا قرار بود جایگزین لیگ قهرمانان اروپا شود اما تهدیدهای یوفا و برخی هواداران باعث شد تا 9 تا از باشگاه ها فعلا از حضور در تورنمنت انصراف بدهند و رئال مادرید، بارسلونا و یوونتوس تنها تیم هایی هستند که هنوز در تورنمنت باقی مانده اند.

4125