جنگ جدید رییس یوفا: انصراف اروپایی‌ها از جام جهانی احتمالی 2028

جنگ جدید رییس یوفا: انصراف اروپایی‌ها از جام جهانی احتمالی 2028

پایگاه خبری فوتبالی - الکساندر چفرین رئیس یوفا به نظر می رسد که این روزها در جبهه های مختلفی در حال جنگیدن است. او با رئال، بارسا و یووه به خاطر پروژه سوپرلیگ می جنگد و حالا با فیفا به خاطر طرح برگزاری جام جهانی برای هر دو سال یک بار وارد جنگ شده است. در حقیقت فیفا می خواهد جام جهانی به جای هر چهار سال، هر دو سال یک بار برگزار شود و احتمال دارد که برای اولین بار این طرح در جام جهانی 2028 آزمایش شود.

به گزارش فوتبالی، چفرین در مورد طرح دوازده باشگاه بزرگ اروپا برای برگزاری سوپرلیگ گفت:" با مرور زمان همه چیز آرام تر شد اما در ابتدا این برای همه ما یک شوک بود. من باید صحبت می کردم اما همه حس یکسانی داشتند، هم باشگاه ها و هم لیگ ها عصبانی بودند. وقتی 9 باشگاه اشتباهاتشان را پذیرفتند، با آنها مثل بقیه اعضای خانواده فوتبال اروپا برخورد کردیم. یکی از مدیران باشگاه های سوپرلیگ (آنیلی، فلورنتینو پرز یا لاپورتا) به من در واتسپ پیام داد اما جوابش را ندادم."

از سویی چفرین در مورد بحث برگزاری جام جهانی در سال 2028 هم صحبت کرد:"غیرممکن است. این یک ایده خام است. جام جهانی بعد از 2022 در سال 2026 برگزار می شود. در سال 2028 باید یورو را برگزار کنیم. اگر جام جهانی در سال 2028 برگزار شود، تیم های اروپایی در آن شرکت نمی کنند. تیم های قاره آمریکا در کوپا آمه ریکا شرکت خواهند کرد نه جام جهانی. آیا بدون این تیم ها همچنان یک جام جهانی در کار خواهد بود؟ این یک ایده فکر نشده است و نمی دانم که چرا باید به چنین چیزی نیاز داشته باشیم. با توجه به تقویم غیرممکن است. هر چقدر بازیها فشرده تر شود، مصدومیت بازیکنان بیشتر می شود."

4125