پنجعلی: تیم ملی فوتبال شانس زیادی برای صعود به جام جهانی دارد

پنجعلی: تیم ملی فوتبال شانس زیادی برای صعود به جام جهانی دارد

پایگاه خبری فوتبالی-  پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: شاید روی کاغذ شرایط برای تیم ملی سخت باشد اما می توانیم به جام جهانی صعود کنیم و باید این مساله در اولویت برنامه های ما باشد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایرنا، محمد پنجعلی اظهار داشت: تیم ملی فوتبال ایران در شرایطی قرار دارد که باید بسیار باهوش عمل کرده و از لحظه لحظه خود به خوبی استفاده کند.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی جای هیچ اشتباهی نداریم و باید با مدیریت اوضاع و بهره گیری از بازیکنان خوبی که در اختیار داریم صعودمان را به جام جهانی قطعی کنیم،‌ تیم ملی ایران این پتانسیل و ظرفیت را دارد و من مطمئن هستم می توانیم به این مهم دست یابیم.

وی افزود: در چنین شرایطی باید همه بسترهای لازم را برای صعود به جام جهانی را مدیریت کنیم، فضای داخلی و بیرونی تیم ملی بسیار مهم است و حتی شبکه های مجازی نیز باید به گونه ای مدیریت شوند که تنها یک هدف دنبال شود و آن هم رسیدن به جمع تیم های حاضر در جام جهانی است و این مساله بسیار مهم است.

کاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال ایران در مورد لغو قانون منع جذب بازیکنان و مربیان خارجی تاکید کرد: هیچ عقل سلیمی از حضور بازیکن یا مربی حرفه ای در فوتبال ایران خرده نمی گیرد به شرط آنکه بسترهای لازم مهیا باشد و بر اساس یک شرایط و تعریف مشخصی شاهد حضور این افراد در فوتبال ایران باشیم.

پنجعلی تصریح کرد: فوتبال نیاز به درآمدزایی و فکر اقتصادی دارد و باید باشگاه های فوتبال به این سو بروند. وقتی هزینه از جیب بیت المال باشد،‌مدیریت باشگاه و هزینه کار چندانی نیست اما باید شرایط به گونه ای پیش برود که شاهد موفقیت فوتبال ایران باشیم.

وی ادامه داد:  البته فراموش نکنیم تجربیات تلخی در این خصوص داریم و اگر قرار است دوباره بازیکن یا مربی خارجی بیاوریم و بدون برداشت و بار فنی، دوباره خسارت های سنگینی را متحمل شویم همان بهتر که این مساله محقق نشود. 

پیشکسوت پرسپولیس یادآور شد: فراموش نکنیم در همین کشور تا دلمان بخواهد بازیکنان مستعد و چهره هایی داریم که در صورت سرمایه گذاری و تعلیم درست، در آینده حرف های بسیاری برای گفتن خواهند داشت.

وی ادامه داد: اگر ما در تیم های پایه سرمایه گذاری کرده و بازیکنان مستعد را پرورش دهیم دیگر نیازی به این همه هزینه برای ورود بازیکنان خارجی نیست و حتی می توانیم با معرفی آنان به تیم های خارجی، از اعتبار و ماهیت فوتبال کشورمان نیز به خوبی دفاع کنیم. 

4731