آیا در سفر تیم ملی به جزیره کیش پروتکل‌های بهداشتی رعایت شد؟

آیا در سفر تیم ملی به جزیره کیش پروتکل‌های بهداشتی رعایت شد؟

پایگاه خبری فوتبالی- تیم ملی روز گذشته تهران را برای برپایی اردو، به مقصد کیش ترک کرد اما آیا پروتکل‌های بهداشتی در این سفر به خوبی رعایت شد؟

به گزارش فوتبالی، روز چهارشنبه بود که روابط عمومی فدراسیون فوتبال به صورت چراغ خاموش تمرین تیم ملی را برای دقایقی باز گذاشت تا فقط برخی رسانه‌ها امکان پوشش خبری این تمرین را داشته باشد.

نکته اصلی تمرین روز چهارشنبه ملی پوشان گفت این بود که مجتبی خورشیدی سرپرست و محمودرضا رضایی مدیررسانه ای تیم ملی سعی داشتند پروتکل های بهداشتی رعایت شود و از یکطرف خبرنگاران و عکاسان را در فاصله حداقل 40 متری از ملی پوشان نگه داشتند و هنگام مصاحبه با شهاب الدین عزیزی خادم و علیرضا بیرانوند مدام به خبرنگاران تاکید می شد که فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

با توجه به این سخت گیری‌ها به نظر می‌رسید در سفر به جزیره کیش هم پروتکل‌های بهداشتی به خوبی رعایت شود اما ویدیوهایی که روز گذشته از ملی پوشان در فرودگاه و حتی هتل محل اقامت تیم ملی منتشر شد نشان می‌دهد در هنگام سفر به کیش سختگیری لازم برای سفر کاملا ایمن در نظر گرفته نشده و با توجه به اینکه ملی پوشان هنوز دوز دوم واکسن کرونا را دریافت نکرده اند خطر ابتلا به ویروس کرونا هنوز وجود دارد.

این نکته‌ای است که مهدی طارمی در مصاحبه دیشبش با برنامه فوتبال 120 به آن اشاره کرده و گفته بود: وظیفه ما احترام به همه است و اگر هواداری عکس و امضا می‌خواهد باید انجام بدهیم ولی در این شرایط اگر یک بازیکن کرونا بگیرد، احتمال دارد به بقیه بازیکنان هم سرایت کند. اگر چهار پنج بازیکن از یک تیم کرونا بگیرند شرایط سخت می‌شود. با اینکه همه مردم را دوست داریم و وظیفه‌مان است به همه احترام بگذاریم ولی باید طوری برنامه‌ریزی شود که شرایط - از نظر کرونا- امن‌تر باشد."

بهتر بود که حداقل هتلی ایزوله برای تیم ملی انتخاب شود که مسافران عادی هتل ملی پوشان را به راحتی نبینند تا تقاضای عکس و سلفی و امضا کنند. هتل محل اسکان تیم ملی عمومی است. البته این سومین اردوی داخلی تیم ملی پس از اردوی تیم ملی در بروجرد در دوران سرمربیگری ایویچ حدود ۲۴ سال پیش و اردوی سرعین تیم ملی در دوران سرمربیگری علی دایی در حدود ۱۳ سال پیش است. دو اردویی که پس از آن تیم ملی خوب نتیجه نگرفت. امیدواریم این بار تیم ملی پس از اردوی داخلی، به سرنوشت آن دو تیم ملی دوران ایویچ و علی دایی دچار نشود.

9697