دلیل قطع همکاری نایکی با نیمار: پرونده آزار جنسی

دلیل قطع همکاری نایکی با نیمار: پرونده آزار جنسی

پایگاه خبری فوتبالی - زمانی که نیمار حاضر به مشارکت در تحقیقات پیرامون آزار جنسی یکی از کارمندان شرکت نایکی نشد، این شرکت آمریکایی تصمیم گرفت که با بازیکن برزیلی قطع همکاری کند.

به گزارش فوتبالی، شرکت آمریکایی تولیدی محصولات ورزشی نایکی در آگوست سال گذشته اعلام کرد که با ستاره برزیلی قطع همکاری می کند هر چند که در آن زمان دلیل این تصمیم اعلام نشده بود.

حالا وال استریت ژورنال گزارش داده است که علت این ماجرا مربوط به شکایتی است که در سال 2016 رخ داد، زمانی که نیمار به نیویورک سفر کرده بود و یکی از کارمندان این شرکت برای هماهنگ کردن برنامه های تبلیغاتی به اتاق وی در هتل می رود. به گفته این منبع، نیمار سعی کرده است که به این کارمند آزار جنسی برساند. این کارمند در سال 2018 از وی شکایت می کند و این اتفاق را به مسئولان خدمات کارمندان و امور حقوقی شرکت نایکی اطلاع می دهد.  نایکی نیز در سال 2019 با یک شرکت حقوقی قرارداد می بندد تا تحقیقاتی در این باره آغاز شود و بعد از آن از حضور نیمار در مراسم های تبلیغاتی تا پایان پروسه تحقیقات جلوگیری می شود اما نیمار حاضر به مشارکت در تحقیقات نمی شود. هیلاری کرین مدیر بخش حقوقی شرکت نایکی در این باره می گوید :"نایکی با این ورزشکار قطع همکاری کرد چرا که حاضر نشد با حسن نیت در مورد اتهامات همکاری کند."

سخنگوی نیمار در گفتگو با وال استریت ژورنال این اتهامات را رد کرد و گفت که قطع همکاری با نایکی مربوط به مسائل حقوقی بوده است. شرکت آمریکایی از زمان سیزده سالگی نیمار با ستاره برزیلی همکاری می کرد که بعد از قطع همکاری با آنها با پوما به توافق رسید.

نیمار در سال 2019 نیز به آزار جنسی یک مدل 29 ساله در هتلی در پاریس متهم شده بود.

4125