گزارش روز؛ فینال‌های تمام انگلیسی در لیگ قهرمانان اروپا

گزارش روز؛ فینال‌های تمام انگلیسی در لیگ قهرمانان اروپا

پایگاه خبری فوتبالی – تا به حال ۲ فینال تمام انگلیسی در لیگ قهرمانان برگزار شده و حالا همه در انتظار سومین فینال تمام انگلیسی هستند.

به گزارش فوتبالی، منچسترسیتی و چلسی شنبه پیش رو مسابقه فینال لیگ قهرمانان اروپا را برگزار می‌کنند. این ۲ تیم برای سومین بار یک فینال تمام انگلیسی را در لیگ قهرمانان به معرض نمایش خواهند گذاشت اما سوال اینجاست در دفعات قبل چه اتفاقی در فینال‌های تمام انگلسی لیگ قهرمانان افتاده؟


۲۰۰۸: منچستریونایتد – چلسی

آورام گرانت توانست پس از اخراج مورینیو، چلسی را به فینال لیگ قهرمانان برساند و آن طرف هم فرگوسن سرمربی شیاطین سرخ بود. در این بازی رونادو و لمپارد برای هر ۲ تیم گلزنی کردند و کار در حالی که چلسی به دلیل اخراج  دروگبا ۱۰ نفره شده بود به پنالتی کشیده شد. منچستر هم در نهایت با از دست دادن پنالتی توسط آنلکا قهرمان شد. در آن دوره کریستیانو رونالدو در منچستریونایتد حضور داشت.


۲۰۱۹؛ لیورپول – تاتنهام

واندامترو پولیتانو میزبان دیدار فینال بود. لیورپول پس از آن کامبک رویایی برای بارسلونا به فینال رسید و تاتنهام هم پس از یک دیدار نفس‌گیر مقابل آژاکس. در فینال اما لیورپول به راحتی توانست ۲-۰ تاتنهام را شکست دهد و قهرمان شود.

گفتنی است یک فینال تمام انگلیسی دیگر هم ۲ سال پیش در لیگ اروپا برگزار شد که در آن چلسی توانست آرسنال را شکست دهد.

1101