سیدمحمد ناظم الشریعه‌‌: فخیم موثرترین بازیکن لیگ برتر بود/ شاید به تورنمنت تایلند برویم

سیدمحمد ناظم الشریعه‌‌: فخیم موثرترین بازیکن لیگ برتر بود/ شاید به تورنمنت تایلند برویم

پایگاه خبری فوتبالی- سرمربی تیم ملی فوتسال ایران ضمن تشریح برنامه‌های آماده سازی این تیم از فرهاد فخیم کاپیتان ۳۶ ساله تیم مس سونگون به عنوان تاثیرگذارترین بازیکن لیگ برتر یاد کرد. 

به گزارش فوتبالی و به نقل از مهر، سیدمحمد ناظم الشریعه در خصوص آغاز اردوی تیم ملی فوتسال از روز چهارشنبه گفت: خوشبختانه دوباره خون در رگ‌های رشته فوتسال به جریان می‌افتد. شرایط از سال‌های قبل متفاوت است. در ماه‌های گذشته شیوع ویروس کرونا را داشتیم و باید سعی کنیم به روزهای اوج برگردیم. در حال حاضر تنها رویداد تدارکاتی که برای تیم ملی قطعی شده، صدرای شیراز است. تاکنون تیم‌های عمان و ونزوئلا حضورشان را در این تورنمنت قطعی کرده‌اند و احتمالاً صربستان، اردن و ارمنستان هم در آن شرکت کنند.

سرمربی تیم ملی فوتسال ادامه داد: هفته گذشته از مهدی کریمی، محمد شجری و علیرضا رفیعی که مدنظر اردوهای تیم ملی فوتسال هستند ولی دچار آسیب دیدگی شده‌اند خواستیم در کمپ تیم‌های ملی زیر نظر جلیل دوران بدنساز تیم تمرین و بازتوانی کنند. البته رفیعی اعلام کرد به صورت اختصاصی با یک مربی دیگر در حال تمرین است. امیدواریم این بازیکنان زودتر به شرایط ایده آل برگردند. روی کریمی سرمایه گذاری کرده‌ایم. شجری هم چند سالی است که به تیم ملی دعوت می‌شود.

ناظم الشریعه درباره درخواست‌هایش از فدراسیون فوتبال قبل از شروع اردوهای آماده سازی اظهار کرد: برای آنالیز تیم‌های رقیب نیاز به سیستم آنالیز داریم و باید خریداری کنیم. با آقای عزیزی خادم رئیس فدراسیون فوتبال صحبت کردم که او هم موافق بود. با خرید این سیستم می‌توانیم گام بلندی برای پیشرفت فوتسال برداریم. خوشبختانه بخش باقیمانده از پاداش اعضای تیم ملی فوتسال هم بعد از چند سال پرداخت شد که این هم اتفاق خوبی بود. از سوی دیگر درخواست اضافه شدن محمد کشاورز به کادر فنی تیم ملی را داشتیم که این اتفاق هم افتاد و او از این به بعد به ما کمک می‌کند.

وی افزود: هر هفته با کمیته فوتسال جلسه داریم و قرار است ستادی برای حضور در جام جهانی تشکیل بشود. پیگیر برگزاری چند بازی تدارکاتی خوب هستیم. به جز دیدار با ژاپن و تورنمنت صدرا، شاید در تورنمنت تایلند هم شرکت کنیم. باید ببینیم برنامه‌های لیگ برتر چطور پیش می‌رود.

سرمربی تیم ملی فوتسال در خصوص احتمال رویارویی ایران با کاستاریکا در بازی تدارکاتی، تاکید کرد: کاستاریکا را برای تورنمنت صدرا دعوت کردیم که امکان حضورشان در ایران نبود. راغب بودیم آذربایجان هم بیاید که در آن تاریخ نمی‌توانستند به ایران بیایند. شاید با کاستاریکا در زمان دیگری بازی کنیم.

ناظم الشریعه در پاسخ به این سئوال که «حسین طیبی و احمد اسماعیل پور لژیونرهای ایران چه زمانی به اردوی تیم ملی اضافه می‌شوند؟» گفت: آنها درگیر بازی‌های باشگاهی هستند اما یک یا دو اردو مانده به اعزام تیم، به جمع ملی پوشان اضافه خواهند شد.

وی همچنین درباره غیبت حمید احمدی در لیست تیم ملی فوتسال و کنار گذاشتن این بازیکن از سوی وحید شمسایی در تیم گیتی پسند، تاکید کرد: احمدی مهره با ارزشی است ولی تیم ملی هم شرایط خودش را دارد. احمدی چند ماه بازی نکرده و شرایط خاصی در گیتی پسند داشته است. باید ببینیم چه پیش می آِید.

«به نظر شما بهترین بازیکن لیگ برتر فوتسال چه کسی بود؟» سرمربی تیم ملی فوتسال در پایان در پاسخ به این سئوال گفت: لیگ ما بازیکن خوب زیاد داشت ولی به نظرم تاثیرگذارترین بازیکن فرهاد فخیم کاپیتان تیم مس بود.

۴۱۵۴