اشتباه مرگ بار دخیا جام را از شیاطین گرفت/ اولین جام ویارئال در تاریخ 98 ساله

اشتباه مرگ بار دخیا جام را از شیاطین گرفت/ اولین جام ویارئال در تاریخ 98 ساله

پایگاه خبری فوتبالی - ویارئال موفق شد در مقابل منچستریونایتد به پیروزی برسد و قهرمان لیگ اروپا شود. این قهرمانی از این جهت مهم است که ویارئال در تاریخ 98 ساله اش هیچ جامی نبرده بود و بامداد امروز، توانست به اولین جام در تاریخ 98 ساله اش برسد.

به گزارش فوتبالی، چهارشنبه شب از ساعت 23:30 به وقت تهران، دو تیم ویارئال و منچستریونایتد از چهارچوب فینال لیگ اروپا در ورزشگاه انرژا گدانسک لهستان به مصاف هم رفتند. شاگردان سولسشر پس از ناکامی در لیگ قهرمان اروپا به لیگ اروپا رفتند و برای رسیدن به فینال از سد تیم‌های سوسیه‌داد، میلان، گرانادا و آ اس رم گذشت و از آن طرف هم، ویارئال با شکست سالزبورگ، دیناموکیف، دینامو زاگرب و آرسنال به فینال رسید.

در نیمه اول، شیاطین سرخ بازی را بهتر آغاز کردند و در همان ابتدا می‌توانستند به گل برسند. در دقیقه 29 اما این ویارئال بود که به گل اول برسد. ارسال دنی پارخو به دهانه دروازه با اشاره جرارد مورنو وارد دروازه داوید دخیا شد تا به شیاطین سرخ شوک وارد شود. بعد از این گل، منچستریونایتد فشار خود را برای رسیدن به گل تساوی در همان نیمه اول افزایش یافت، اما دفاع جانانه شاگردان امری اجازه این کار را به منچستری‌ها ندارد تا نیمه اول با پیروزی 1-0 ویارئال به پایان برسد. 

در اوایل نیمه دوم ویارئال می‌توانست اختلاف را دو برابر کند، اما با بی دقتی مهاجمان، اختلاف همان یک گل باقی ماند. در دقیقه 55 ضربه ادینسون کاوانی باعث شد تا حساب کار 1-1 برابر شود تا سولسشر نفس راحتی بکشد. پس از این گل بازی کمی متعادل تر دنبال شد. هر دو تیم تا پایان نیمه دوم چند موقعیت داشتند، اما نتوانستند بهره‌ای از آن ببرند تا نیمه دوم با تساوی 1-1 به پایان برسد و بازی به وقت‌های اضافه کشیده شود. 

در وقت‌های اضافه ویارئال کمی بهتر از شیاطین سرخ کار کرد، اما دو تیم نتوانستند موقعیت زهرداری روی دروازه‌ها ایجاد کنند تا ضربات پنالتی تعیین کننده قهرمان این فصل لیگ اروپا شود. 

برای ویارئال جرارد مورنو، دنی رابا، پاکو آلکاسر، آلبرتو مورنو، دنیل پارخو، موی گومز، رائول آلبیول، فرانسیس کوکلین، گاسپار، پائو تورس و رولی گلزنی کردند.

برای منچستریونایتد خوان ماتا، الکس تلس، برونو فرناندز، مارکوس رشفورد، ادینسون کاوانی، فرد، دنیل جیمز، لوک شاو، اکسل تانزابه و ویکتور لیندلوف گلزنی کردند و داوید دخیا ضربه پنالتی خود را از دست داد تا ویارئال قهرمان لیگ اروپا شود.

خلاصه دیدار ویارئال - منچستریونایتد

4416