گزارش ویژه؛ مجوز پرواز تیم ملی از کیش به منامه هنوز صادر نشده است!

گزارش ویژه؛ مجوز پرواز تیم ملی از کیش به منامه هنوز صادر نشده است!

پایگاه خبری فوتبالی- کاروان تیم ملی فوتبال ایران قرار است فردا ظهر تهران را به مقصد کیش ترک کند.

به گزارش فوتبالی، اردوی کیش قرار است به منظور تطابق آب و هوایی ملی پوشان با آب و هوای منامه از فردا در کیش آغاز شود. تیم ملی قرار است دهم خرداد به منامه برود اما ظاهرا پرواز به منامه به این راحتی‌ها نیست.

کاروان تیم ملی در این اردو، کلا چهار روز در کیش حضور دارد و این در حالی است که پیش از این از اردوی 10 روزه صحبت می‌شد. البته در خبرهای بعدی گفته شد که اردو چهار روزه است. در حالیکه تیم های ملی بحرین و عراق دو بازی دوستانه با اوکراین و تاجیکستان برگزار کردند، تیم ملی فوتبال ایران، ترجیح داد که اردویش را برگزار نکند تا بازیکنان لیگ برتر که 10 بازیکن هستند در باشگاههایشان باشند و لژیونرها در آن فاصله یا درگیر رقابتهای خودشان باشند یا به تهران بازگردند.

در هر صورت تیم ملی فوتبال ایران برای سفر به بحرین با هواپیمای چارتر هم کار راحتی ندارد. بحرین به دلیل اینکه روابط دیپلماتیکی با ایران ندارد، اعلام کرده که در حالت عادی به هواپیمای تیم ملی مجوز پرواز نمی‌دهد. البته در این موارد دو کشوری که روابط دیپلماتیک ندارند، کشور دیگری را به عنوان حافظ منافع معرفی می‌کنند و از طریق این کشور کارها را پیش می‌برند. 

تیم ملی با پرواز چارتر ایرانی می‌خواهد به منامه برود و البته این پرواز چون ایرانی است و دو کشور با یکدیگر روابط دیپلماتیک ندارند، باید مناسبات اداری دیگری از طریق وزارت امور خارجه و کشور ثالثی صورت بپذیرد. اگر پرواز تیم ملی چارتر نبود و به عنوان مثال با پرواز یکی از شرکتهای قطری یا اماراتی یا حتی عمانی، کاروان تیم ملی به منامه می‌رفت، مشکل خاصی به وجود نمی‌آمد اما این مشکلات به خاطر ایرانی بودن پرواز تیم ملی است. البته اینکه بحرینی هنوز مجوز نداده‌اند به این برمی‌گردد که فدراسیون فوتبال هنوز مراحل اداری را شروع نکرده است. 

فدراسیون فوتبال پس از گرفتن نامه‌هایی از کنفدراسیون فوتبال آسیا(به عنوان نماینده فیفا در برگزاری مسابقات) و همچنین نامه‌هایی از فدراسیون فوتبال بحرین، از طریق کشور عمان، باید کار گرفتن مجوز پرواز از کیش به منامه با پرواز چارتر را انجام بدهد. پیگیریهای فوتبالی نشان می‌دهد که هنوز این اتفاق نیفتاده اما اگر همین امروز هم فدراسیون فوتبال برای گرفتن مجوز از طریق کشور عمان اقدام کند، از حالت معمولی و عادی‌اش بیشتر طول می‌کشد و مشخص نیست که آیا مجوز نشستن پرواز ایرانی در فرودگاه منامه صادر خواهد شد یا نه.

فدراسیون فوتبال ایران باید هر چه زودتر برای گرفتن مجوزها از کنفدراسیون فوتبال آسیا، فدراسیون فوتبال بحرین و بخش وزارت امور خارجه عمان که احتمالا حافظ منافع ایران در بحرین و بالعکس است، اقدام کند تا بحرینی‌ها نتوانند برای حضور کاروان تیم ملی در منامه بهانه‌تراشی کنند.

1111