پیش‌بازی منچستریونایتد - ویارئال؛ چشمک به جام اروپایی

پیش‌بازی منچستریونایتد - ویارئال؛ چشمک به جام اروپایی

پایگاه خبری فوتبالی – امشب از ساعت ۲۳:۳۰ منچستریونایتد و ویارئال فینال لیگ اروپا را برگزار می‌کنند.

امشب برای پنجمین بار در قرن اخیر یک تیم اسپانیایی در لیگ اروپا (جام یوفای سابق) به فینال می‌رسد. آمار اسپانیایی‌ها در مقابل انگلیسی‌ها عالی بوده و در این دوران سویا توانسته میدلزبورو، فولهام و لیورپول را شکست دهد. با سرمربیگری امری. کسی که امشب روی نیمکت ویارئال می‌نشیند و نام خود را می‌تواند به عنوان پادشاه لیگ اروپا مطرح کند. ویارئال در راه رسیدن به فینال توانسته سالزبورگ، دیناموزاگرب و آرسنال (تیم قبلی امری) را شکست دهد. در نگاه اول ویارئال از نگاه فوتبال دوستان تیمی کم ستاره است که شاید از میان ترکیب‌شان تنها نام آلبیول و باکا و مورنو در رسانه‌ها مطرح شده باشد اما ستاره اصلی همان اونای امری است که حسابی بر قواعد بازی در لیگ اروپا آشناست.

در سمت مقابل منچستر توانسته با برد مقابل سوسیه‌داد، گرانادا و رم به این مرحله برسد. آن‌ها رم را در دور رفت نیمه نهایی با ۶ گل در هم کوبیدند و از آن روز همه بازي‌ها را با بیخیالی و بی‌انگیزگی تمام گذارندند تا به این دیدار برسند. منچستر تا توانست به بازیکنانش استراحت داد زیرا برنامه فشرده‌ای داشت و حالا اگر این بازی را نبرد فشار روی سولشر زیادی می‌شود. کسی که برای اولین بار در ۴ سال اخیر می‌تواند برای یونایتد جام بیاورد.  نقطه قوت یونایتد روی اوج بودن کاوانی است اما به طور کلی اگر هافبک‌های آن‌ها کم اشتباه ظاهر شوند،‌ ویارئال کار سختی خواهد داشت.

احتمال تساوی در جریان وقت های قانونی بالاست و با وجود پیشینه خوب کلی منچستر و سابقه موفق امری اصلا نمی‌توان شانس هیچ کدام از تیم‌ها را بیشتر دانست.

***
ویارئال در ۵ بازی آخر خود ۲ شکست و یک تساوی داشته. آن‌ها در لیگ هفتم شدند و برای کسب سهمیه باید این بازی را برنده شوند.

اگر اتلتیکو، رئال و بارسا را کنار بگذاریم، ویارئال بهترین خط حمله اسپانیا دارد. بهترین گلزن آن‌ها جرارد مورنوست که ۲۳ گل زده.

منچستر از برد در بازی رفت تا امروز ۳ شکست داشته و در جریان آن‌ها ۹ گل خورده. شاید خستگی و برنامه فشرده دلیلی منطقی باشد اما دریافت ۱۲ گل در ۶ مسابقه نشان از عملکرد ضعیف خط دفاعی آنها دارد.

***
ترکیب احتمالی منچستریونایتد از نگاه هو اسکورد: دخیا - لیندلوف – توانزبه – شاو – مک تامینای – فرد – رشفورد - فرناندز – پوگبا - کاوانی
ترکیب احتمالی ویارئال از نگاه هو اسکورد: رولی – آلبیول – تورس – گاسپر – پدرازا – گومز – کاپوئه – تریگوئرو – پارخو – مورنو – باکا

1101