از فرار از دست تروریست‌ها و مخفی شدن در صندوق عقب تا بازی در سری‌آ

از فرار از دست تروریست‌ها و مخفی شدن در صندوق عقب تا بازی در سری‌آ

پایگاه خبری فوتبالی - پایان فصل در لیگ ایتالیا با داستانی عجیب و تکان دهنده همراه بود. 

به گزارش فوتبالی، چند وقت پیش خبری خواندیم که ابریما داربو اولین بازی خود را در ترکیب رم داشت، آن هم در حالی که داستان طولانی او چهارده سال پیش آغاز شده بود . زمانی که گامبیا را برای کمک به خانواده اش ترک کرد و پس از مدتی حضور در کمپ پناهجویان در لیبی، به سیسیل رسید و در سال 2021 اولین بازی خود را در لیگ ایتالیا داشت. حالا اما می خواهیم داستان شگفت انگیز یحیی کالون را تعریف کنیم که در هفته پایانی لیگ ایتالیا برای جنوا بازی کرد اما تقریبا نصف قاره آفریقا را طی کرد تا رویایش به حقیقت بپیوندد.

کالون که در سیرالئون متولد شده، در سن 19 سالگی اولین بازی خود را در جنوا شنبه گذشته مقابل کالیاری داشت و البته در آستانه اولین گلش در لیگ ایتالیا هم قرار گرفت اما به علت آفسایدی چند میلی متری این گل مردود شد. کالون خیلی سریع نشان داد که مهاجمی توانمند، پرتحرک و دریبل زن است که با درخشش در آکادمی جنوا با ده گل و هشت پاس گل در این فصل نشان داده بود که توانایی های زیادی دارد.

کالون اما برای رسیدن به این سطح مشقات زیادی را پشت سر گذاشت. او در سن 14 سالگی سفری را آغاز کرد که زندگی اش را برای همیشه تغییر داد. خودش تعریف می کند:" در سیرالئون گروهی از تروریست ها حضور داشتند که بچه ها را می ربودند و آنها را به سرباز تبدیل می کردند. والدینم می ترسیدند که این اتفاق برای من رخ بدهد و به همین خاطر اجازه دادند که از این کشور بروم. خودم نمی خواستم بروم اما این بهترین تصمیم بود."

به همین خاطر یحیی از کشورش فرار کرد و تقریبا نصف افریقا را در طول شش ماه طی کرد تا به لیبی برسد. او به همراه چهار کودک دیگر به مدت چهار ساعت در صندوق عقب یک خودرو خودش را پنهان کرده بود. آنها باید در کمترین حد ممکن تنفس می کردند. برادر یحیی ربوده شده بود و مادرش فکر می کرد که  این نوجوان در این مسیر سخت  جانش را از دست خواهد داد.

کالون در دوران حضورش در لیبی باید کار می کرد تا هزینه سفر به ایتالیا را تامین کند. وی در ادامه گفت:" در آن جا قوانین وجود ندارند. بچه های چهارده تا شانزده ساله کار می کنند. خانه ها و ماشین ها را تمیز می کردم. گاهی به من پول می دادند و گاهی نه. وقتی به هزینه کافی برای سفر رسیدم، از من دزدی کردند و باید از صفر شروع می کردم. "

یحیی پس از هشت ماه کار کردن در لیبی توانست به رویایش برسد و به ایتالیا سفر کند اما سفر به ایتالیا آسان نبود.او سوار قایق شد و راهی ایتالیا شد و بدین ترتیب پس از شش ماه بالاخره توانست با والدینش تماس بگیرد و بگوید که حالش خوب است. او  در ابتدا وارد منطقه لامپدوسا شد و بعد از آن راهی سیسیل و در نهایت جنوا شد. اولین تیمش ساوونا در لیگ دسته چهارم ایتالیا در فصل 19-2018 بود، منطقه ای که 45 کیلومتر تا جنوا فاصله دارد. درخشش او در یک تورنمنت فوتسال باعث شد تا نظر ایجنت ها به سمتش جلب شود و در سال 2019 به تیم جوانان جنوا ملحق شد. کالون در اولین بازی دوستانه اش برای جنوا در 45 دقیقه دو گل زد و حالا پس از دو سال به تیم بزرگسالان رسیده است.

4125