آنالیز فهرست تیم ملی با فرزاد آشوبی؛ دردسرهای شیرین اسکوچیچ

آنالیز فهرست تیم ملی با فرزاد آشوبی؛ دردسرهای شیرین اسکوچیچ

پایگاه خبری فوتبالی- بامداد امروز اسامی بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی برای بازیهای تیم ملی در مرحله انتخابی جام جهانی اعلام شد.

به گزارش فوتبالی، دراگان اسکوچیچ  26 بازیکن را به اردوی تیم ملی فراخوانده که اسامی آنها به شرح زیر است:

دروازه‌بانان: علیرضا بیرانوند (آنتورپ بلژیک)، امیر عابدزاده (ماریتیموی پرتغال)، پیام نیازمند (سپاهان)، محمدرضا اخباری (تراکتور)

مدافعان: شجاع خلیل‌زاده (الریان قطر)، محمدحسین کنعانی‌زادگان (پرسپولیس)، مرتضی پورعلی‌گنجی (شنزن چین)، سیدمجید حسینی(ترابزون ترکیه- بازیکن آزاد)، صادق محرمی (دیناموزاگرب کرواسی) ، میلاد محمدی (خنت بلژیک)، جعفر سلمانی (پورتیموننزه پرتغال)، دانیال اسماعیلی‌فر (سپاهان)

هافبک‌ها: احسان حاج‌صفی (سپاهان)، احمد نوراللهی (پرسپولیس)، سعید عزت‌اللهی (وایله دانمارک)، کمال کامیابی‌نیا (پرسپولیس)، وحید امیری (پرسپولیس)، علی قلی‌زاده (شارلوای بلژیک)، سامان قدوس (برنتفورد انگلیس)، علیرضا جهانبخش (برایتون انگلیس)، مهدی ترابی (پرسپولیس)

مهاجمان: مهدی طارمی (پورتوی پرتغال)، سردار آزمون (زنیت سن پترزبورگ روسیه)، کاوه رضایی (شارلوای بلژیک)، کریم انصاری‌فرد( آاک آتن یونان) و مهدی قایدی (استقلال)

فهرست جدید تیم ملی سوژه مصاحبه خبرنگار فوتبالی با فرزاد آشوبی شد و خط به خط تیم ملی را با این کارشناس بررسی کردیم

 نظرتان درباره فهرست جدید تیم ملی چیست؟

 آن چیزی که در لیست می بینیم تمرکز بالا در دعوت از بازیکنان با تجربه است و این را می توان یک فاکتور مثبت تلقی کنیم هر چند که یکی دو سوال در ذهنم ایجاد شده است.

 چه سوالی؟

 چرا وریا غفوری و رامین رضاییان در این لیست نیستند زیرا هم بازیکنان باتجربه‌ای هستند هم عملکرد خوبی در این چند سال داشته‌اند. 

نام چند مدافع میانی در این فهرست دیده می‌شود. شما با انتخابهای اسکوچیچ برای این پست حساس موافق هستید؟

در مرکز خط دفاعی بازیکنان خوبی داریم اما متاسفانه هیچکدام از آنها چپ پا نیستند و همگی بازیکن راست پای تخصصی هستند. اگر یک بازیکن چپ در قلب خط دفاع داشتیم می توانست گره گشا باشد.

میلاد محمدی در دفاع چپ و صادق محرمی و دانیال اسماعیلی فر در دفاع راست به تیم ملی دعوت شده اند. ضمن اینکه جعفر سلمانی هم قابلیت بازی در هر دو سمت خط دفاعی را دارد

 اینکه یک بازیکن توانایی بازی در دو پست را داشته باشد به نظرم فاکتور مثبت است. اسماعیلی‌فر هم استعداد ویژه ای است که می تواند آینده روشنی داشته باشد. نکته بیشتری نمی‌توانم بگویم.

 برسیم به خط میانی. مهمترین نکته درباره میانه میدان، گزینه‌های اسکوچیچ برای بازی به عنوان هافبک دفاعی هستند. شما اگر جای سرمربی تیم ملی بودید، از کدام بازیکن به عنوان هافبک دفاعی استفاده می‌کردید؟

از شرایط آمادگی فنی و ذهنی عزت اللهی اطلاع کامل ندارم اما اگر شرایط خوبی داشته باشد من فکر می کنم زوج عزت اللهی و نوراللهی می تواند انتخاب خوبی باشد.

 پس با این حساب حاج صفی باید به کناره‌ها منتقل شود

از دید من، احسان بازیکنی است که در کنار زمین بیشتر به درد تیم ملی می‌خورد.

دعوت از کمال کامیابی‌نیا و عدم دعوت از مسعود ریگی حسابی موجب انتقاد هواداران استقلال شده است

ریگی بازیکن بسیار خوبی است و نوسان کمی دارد و عملکردش در همه شرایط مثبت بوده و باید از آن اشتباهی که در لیگ قهرمانان آسیا مرتکب شد بگذریم چون تمام بازیکنان ممکن است اشتباه کنند. ریگی شایسته این بود که در لیست تیم ملی باشد اما باید به نظر اسکوچیچ احترام گذاشت.

 در بخش هافبک های هجومی هم دست اسکوچیچ باز است

این یک دردسر شیرین برای اسکوچیچ است. او دست بازی برای چینش و اتخاذ سبک های مختلف دارد. در اختیار داشتن هافبک های هجومی با خصوصیات متفاوت می‌تواند رقبا را سورپرایز کند.

 دردسر شیرین و جذاب دیگر اسکوچیچ، ترافیک بالا در خط حمله است

مهاجمان تیم ملی بازیکن‌های بسیار خوبی هستند که بخشی از آنها در فوتبال اروپا عملکرد بسیار خوبی دارند. تعدد این همه مهاجم، می‌تواند برای اسکوچیچ خوب باشد تا در نوع بازی تغییرات ایجاد کند و رقبا را دچار استرس و چالش کند.

 اگر قرار باشد از دو مهاجم استفاده کنیم کدام زوج هجومی را انتخاب می‌کنید؟

انتخاب من آزمون و طارمی است اما ممکن است با شرایط بازی سایر بازیکنان شانس بازی داشته باشند به طور مثال قایدی بازیکن باهوشی است که می تواند به عنوان بازیکن آزاد به مهاجمان هدف ما کمک کند.

در مورد انتخاب سیستم تیم ملی چه نظری دارید؟

 اگر اولویت این باشد که بخواهیم دروازه خودمان را بسته نگه داریم باید از 3 دفاع مرکزی و 2 هافبک مرکزی استفاده کنیم و از لحظات استفاده کنیم اما این برای زمانی است که با رقیبی سطح بالاتر از خودمان بازی کنیم.

9697