عابدزاده و طارمی در تیم منتخب فصل پرتغال

عابدزاده و طارمی در تیم منتخب فصل پرتغال

پایگاه خبری فوتبالی- دو ستاره فوتبال ایران توانستند در جمع یازده مرد برتر لیگ پرتغال در فصل ۲۰۲۰-۲۱ حضور داشته باشند.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ورزش سه، سایت goal point با بررسی تمامی نمرات بازیکنان لیگ پرتغال در تمامی مسابقات و محاسبه آن، ۳۳ بازیکن برتر لیگ این فصل پرتغال که با قهرمانی اسپورتینگ و نایب قهرمانی پورتو به پایان رسید را اعلام کرده است که امیر عابدزاده و مهدی طارمی علاوه بر حضور در جمع ۳۳ نفره، در پست‌های تخصصی خود به عنوان بهترین های لیگ پرتغال انتخاب شدند.

امیر عابدزاده دروازه‌بان ملی‌پوش فوتبال ایران بالاتر از دو دروازه‌بان دیگر با میانگین نمره ۶.۰۷ به عنوان بهترین دروازه‌بان فصل پرتغال انتخاب شده، وی میانگین ۳.۲ سیو در هر مسابقه را برای خود ثبت کرده است. جاردیم دروازه بان بوآویستا با میانگین نمره ۵.۹۱ و ولاچودیموس گلر بنفیکا با میانگین ۵.۹۰ در جایگاه های بعدی قرار دارند.

در خط حمله نیز مهدی طارمی ستاره بوشهری تیم پورتو که این فصل برای پورتو ۱۶ گل داد و همچنین یازده پاس گل به نام خود ثبت کرد با میانگین نمره ۶.۶۷ به عنوان بهترین مهاجم لیگ پرتغال انتخاب شد. سفروویچ مهاجم تیم بنفیکا با میانگین ۶.۲۳ در رده دوم و پائولینهو ستاره اسپورتینگ با میانگین ۵.۹۴ در رده سوم این پست قرار دارد.

همچنین در مجموع پدرو گونزالوس وینگر تیم اسپورتینگ با میانگین ۶.۷۴ به عنوان بهترین بازیکن فصل پرتغال از نگاه سایت goal point انتخاب شد، اوتاویو وینگر تیم پورتو با میانگین ۶.۷۳ در رده دوم و مهدی طارمی با میانگین ۶.۶۷ در رده سوم بهترین بازیکنان فصل لیگ پرتغال قرار گرفت.

گفتنی است در بین یازده مرد منتخب تیم اسپورتینگ چهار نماینده، پورتو سه نماینده، بنفیکا دو نماینده و پورتیموننزه و ماریتیمو هر کدام یک نماینده دارند.

7474