قربانی: بدهی‌های ماشین‌سازی را با مشارکت زنوزی پرداخت می‌کنیم/ آمده ایم در لیگ بمانیم

قربانی: بدهی‌های ماشین‌سازی را با مشارکت زنوزی پرداخت می‌کنیم/ آمده ایم در لیگ بمانیم

پایگاه خبری فوتبالی- مالک و مدیرعامل جدید باشگاه ماشین سازی تبریز گفت: قصد داشتیم برای 10 بازی به این باشگاه بیاییم اما متأسفانه نشد و دو بازی را از دست دادیم.

به گزارش فوتبالی و به نقل از فارس، یونس قربانی در خصوص انتقال امتیاز باشگاه ماشین‌سازی اظهار داشت: این انتقال به صورت قطعی انجام شده و در حال انجام کارهای ثبت شرکت هستیم. تیم در وضعیت بغرنجی قرار دارد و همه هم این را می‌دانند. هدف‌مان این بود که بیاییم تا جایی که در توان‌مان است کمک کنیم و باشگاه را به شرایط مناسب برسانیم. ماشین‌سازی تیمی ریشه‌دار، پرطرفدار و قدیمی‌ترین باشگاه شمال‌غرب کشور است. محبوبیت بالایی دارد و خدمات زیادی به ورزش به خصوص فوتبال استان انجام داده است.

مالک باشگاه ماشین‌سازی تبریز تصریح کرد: متاسفانه در یکسال گذشته به ویژه بعد از عید باشگاه به دلایلی دچار مشکلاتی شد اما خوشبختانه محمدرضا زنوزی و مسئولان ورزش استان همکاری کردند. یک طیف دانشگاهی هستیم. با تمام توان‌ و اتبارمان آمدیم که کمک کنیم. هدف‌مان حفظ تیم در لیگ برتر است و ان‌شاالله با برنامه‌ریزی‌های لازم در 8 بازی پیش رو این امر محقق شود.

قربانی در خصوص سوابق و رزومه خودش عنوان کرد: من در هیأت علمی مدیریت ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی هستم. کارم را از 10 سالگی در ورزش آغاز کردم. خودم تیم فوتبال داشتم، مربی بودم، کارت مربیگری و داوری دارم، فوق لیسانس تربیت بدنی دارم و الان در مقطع دکترا در مرحله دفاع از تز دکترا در مدیریت ورزشی هستم. همه کارهایم در ورزش بوده و فوتبال تخصص من است. طرحی ملی برای ساماندهی استادیوم‌های ورزشی داشتم. به کمک وزارت ورزش و فدراسیون روی این مسأله کار کردیم که شامل کل مجموعه فوتبال می‌شود. در واقع مدلی را در جهت اخلاقی شدن فوتبال طراحی کردیم.

وی افزود: می‌دانیم فوتبال و ورزش ما در شرایط مناسبی نیست. دچار مشکلات و معضلات ساختاری و مدیریتی هستیم. هدفم این بود که در تمام زمینه‌ها کار درست را انجام بدهیم. اکنون خدا به من توفیق داده بیایم و با یک مجموعه سالم همکاری کنم. ان‌شاالله طی یکی دو روز آینده اعضای هیأت مدیره را مشخص می‌کنیم و امیدواریم بتوانیم کاری اصولی در حوزه باشگاه‌داری را انجام بدهیم.

قربانی در مورد تعیین مدیرعامل باشگاه ماشین‌‌سازی با توجه به استعفای حامد نجفی گفت: مالکیت و مدیرعاملی باشگاه بر عهده خود من است در هیأت مدیره جابه‌جایی‌هایی خواهیم داشت. باشگاه‌داری کار سخت و سنگینی است به خصوص در این شرایط کرونایی، اما با آگاهی برای انجام خدمت آمدم. ادعایی هم ندارم. نمی‌خواهیم اهداف بزرگ داشته باشیم و کار بزرگ انجام بدهیم. به دنبال انجام کار صحیح هستیم تا ان‌شاالله تیم در لیگ برتر بماند. با حداکثر توان برای موفقیت مجموعه کار می‌کنیم. جلسه‌ای با کادر فنی داشتیم و همین کادر فنی با قدرت به کارش ادامه می‌دهد. تلاش  می‌کنیم گام به گام در مسیر موفقیت حرکت کنیم.

وی در خصوص حل مشکلات مالی ماشین‌سازی اظهار داشت: کل بدهی‌های باشگاه حدود 30 میلیارد تومان است. طبق تفاهم‌نامه و قراردادی که امضاء‌کردیم، بخشی از آن را محمدرضا زنوزی تقبل کرده و بخشی را هم ما پرداخت می‌کنیم. جزئیات این مسأله در حال استخراج است اما تعهد می‌دهیم که با مشارکت دوستان و کار گروهی این مشکل را حل کنیم.

مدیرعامل باشگاه ماشین‌سازی گفت: ان‌شاالله پیش از بازی مقابل تراکتور تزریق مالی به تیم خواهیم داشت. باشگاه ماشین‌سازی به جز برند، کادر فنی و بازیکنان چیز دیگری ندارد. ما برای تیم‌های پایه هم برنامه‌ریزی و سعی می‌کنیم آنها را تقویت و پرورش بدهیم تا پشتوانه خوبی برای آینده باشند.

قربانی در خصوص جذب اسپانسر برای ماشین‌سازی عنوان کرد: در این مورد هماهنگی‌هایی انجام شده و ان‌شاالله طی امروز و فردا اسپانسر باشگاه مشخص می‌شود. قصد داشتیم از اوایل اردیبهشت برای 10 بازی به این باشگاه بیاییم اما متأسفانه نشد و دو بازی را از دست دادیم. اسپانسر می‌خواهد در فوتبال دیده شود و 10 بازی با 8 بازی تفاوت دارد. به همین خاطر تغییراتی صورت گرفت و اسپانسر جدیدی جذب می‌شود. البته دوستان قبلی هم قول‌هایی داده‌اند و همه در کنار هم سعی می‌کنیم مشکلات تیم رفع شوند.

مدیرعامل ماشین سازی در مورد اینکه شروع کارش با برگزاری دربی تبریز همراه شده، گفت: تراکتور واقعاً برند فوتبال آذربایجان و یکی از تیم‌های خوب کشور است که طرفداران زیادی دارد اما ماشین‌سازی هم تیمی ریشه‌دار و قدیمی است که جایگاه بالایی در فوتبال آذربایجان دارد. برای این بازی برنامه داریم و با کادر فنی هم صحبت کردیم. این مسابقه برای‌مان حساس است. امیدواریم که هواداران و تماشاگران بازی خوبی را شاهد باشند و در کنار آن تلاش می‌کنیم در این بازی نتیجه خوبی بگیریم. با اینحال با تمام تیم‌ها در زمین مسابقه به شدت رقیب هستیم اما بیرون از زمین با هم رفیقیم.

وی افزود: متأسفانه در چند سال اخیر حواشی به وجود آمده که حرمت و جایگاه هوادار و آبروی فوتبال ما را زیر سؤال برده، برنامه‌هایی داریم که اهداف اصیل ورزش مانند صلح و دوستی را زنده کنیم،. من 35 سال در سیستم آموزشی کشور کار کردم، معلم ورزش بودم و در چند دانشگاه فعالیت داشتم. ارزش،‌ اخلاق و احترام اهداف ورزش هستند و ان‌شاالله این‌ موارد را در فوتبال عملیاتی و پیاده می‌کنیم.

مالک ماشین سازی در مورد اینکه آیا به بقای تیم در لیگ برتر امیدوار است، اظهار داشت: ما آمده‌ایم که ماشین‌سازی در لیگ برتر بماند. ای کاش در دو بازی قبلی هم، باشگاه و تیم در اختیار ما بود. یکشنبه به تمرین تیم رفتم، دیروز هم بچه‌ها یک بازی دوستانه داشتند و بسیار با نشاط بودند. امروز مراسم معارفه مدیر جدید تیم برگزار می‌شود. سیدمحمد علوی یکی از اسطوره‌های ماشین سازی است که از او خواهش کردیم به مجموعه اضافه شود. از زحمات کاظم محمودی تشکر می‌کنم. او رفتار حرفه‌ای داشت، استعفا داد و گفت می‌خواهم دست مدیریت جدید باشگاه باز باشد. در کل سعی می‌کنیم با برنامه‌ریزی تیم در لیگ برتر بماند. هدف ما حفظ تیم در لیگ برتر است و در این 8 بازی حداکثر توانمان را به کار می‌گیریم. اعتقادمان این است که باید کار را با تلاش و صداقت جلو ببریم.

7474