مردی که دو قهرمانی لیگ فرانسه را از پی‌اس‌‎جی ربود

مردی که دو قهرمانی لیگ فرانسه را از پی‌اس‌‎جی ربود

پایگاه خبری فوتبالی - پی اس جی با کابوسی به نام لوئیز کمپوس مواجه است. مدیر ورزشی سابق لیل در سالهای اخیر ساخت دو تیمی را به عهده داشته که جام را از پی اس جی گرفته اند. یک تلاش بی سر و صدا اما با موفقیت در زمینه نقل و انتقالات.

به گزارش فوتبالی، اولین نتیجه موفقیت کمپوس در سال 2017 با قهرمانی موناکو ایجاد شد. هر چند که مدیر ورزشی پرتغالی یک سال قبلش از تیم رفته بود اما بنیان های آن تیم با بازیکنانی نظیر برناردو سیلوا، توماس لمار، سیدیبه، بنجامین مندی، فابینیو و باکایوکو توسط او چیده شده بود. کمپوس پرتغالی در امضای اولین قرارداد حرفه ای امباپه با موناکو نیز نقشی کلیدی ایفا کرد.

از طرفی دیگر کمپوس توانست لیل را به سمت موفقیت های اخیرش رهنمون کند. از میان بازیکنان کنونی لیل تقریبا 100 درصد در دوران مدیریت ورزشی وی جذب شدند. چلیک از لیگ دسته دو ترکیه جذب شد، ماینیان و سوماره از پی اس جی خریده شدند، آندره در میانه زمین جذب شد و بوراک ایلماز و جاناتان دیوید هم خط حمله را تقویت کردند. لیل با خرید و فروش بازیکنانی نظیر نیکولاس په په (با ده میلیون یورو خریده و با 81 میلیون فروخته شد) و اوسیمن (با 12 میلیون یورو خریده و با 71 میلیون یورو به ناپولی رفت) یا لئائو (با 35 میلیون یورو راهی لئائو شد) نیز سود خوبی کسب کرد که این را می توان از شاهکارهای کمپوس به شمار آورد.

اخیرا شایعاتی در مورد حضور لوئیز کمپوس به عنوان مشاور مدیر رئال مادرید مطرح شده است. البته کمپوس تجربه کار کردن در رئال مادرید را هم دارد که با نظر او ، فابینیو مدتی در آکادمی رئال مادرید بازی کرد که بعد از آن راهی موناکو و لیورپول شد.

4125