مهاجمی که رکورد زلاتان در لالیگا را شکست

مهاجمی که رکورد زلاتان در لالیگا را شکست

پایگاه خبری فوتبالی - الکساندر ایساک مهاجم سوئدی رئال سوسیه داد نقشی کلیدی در صعود تیمش برای دومین سال پیاپی به مرحله گروهی لیگ اروپا داشت.

به گزارش فوتبالی، ایساک در مقابل اوساسونا یک گل کلیدی را به ثمر رساند تا سوسیه داد حضورش در لیگ اروپا را قطعی کند. مهاجم سوئدی در این فصل هفده گل به ثمر رسانده است و توانسته از رکوردش در فصل گذشته عبور کند و به یکی از آینده دارترین مهاجمان حال حاضر لالیگا تبدیل شود. ایساک حالا تعداد گلهای بیشتری نسبت به هموطنش زلاتان ایبراهیموویچ در فوتبال اسپانیا به ثمر رسانده است.

ایبراهیموویچ در فصل 10-2019 برای یک فصل برای بارسلونا در لالیگا بازی کرد که رابطه خوبی با گواردیولا نداشت. ایبرا در لالیگا شانزده گل به ثمر رساند که نتوانست توقعات را برآورده سازد اما با این وجود مهاجم کنونی میلان در آن زمان به بهترین گلزن سوئدی تاریخ در یک فصل لیگ اسپانیا تبدیل شد و رکورد کارلسون با 12 گل در سال 1951 را شکست. حالا اما ایساک توانسته از رکورد هموطنش ایبرا عبور کند. 

از سویی ایساک به بهترین گلزن زیر 21 سال لالیگا در یک فصل تبدیل شد و با سرجیو آگوئرو برابری کرد. آگوئرو در دوران حضورش در اتلتیکو مادرید به رکورد 17 گل رسیده بود. هرگز در طول تاریخ نشده که بازیکنی زیر 21 سال داشته باشد و در لالیگا بیش از هفده گل بزند. ایساک دو سال پیش با 6.5 میلیون یورو از دورتموند به سوسیه داد پیوست که مراحل پیشرفت را پله پله طی کرده است. 

4125