گزارش روز؛ پیش بینی درآمد چندصد میلیاردی برای فدراسیون فوتبال ایران از کمیته فوتبال مجازی!

گزارش روز؛ پیش بینی درآمد چندصد میلیاردی برای فدراسیون فوتبال ایران از کمیته فوتبال مجازی!

پایگاه خبری فوتبالی- فدراسیون فوتبال به دنبال درآمدزایی از بخشی است که به نظر می‌رسد در سالهای گذشته نگاه ویژه‌ای به آن نشده است.

به گزارش فوتبالی، فوتبال مجازی بخش جدیدی است که فیفا چند سالی می‌شود آن را راه انداخته است. فیفا رقابتهای جام جهانی پلی استیشن را برگزار می کند که البته بازی فیفا در آخرین ورژن با قوانین مخصوص در آن وجود دارد. 

در برگزاری این تورنمنتها، فیفا و شرکت های دیگر و برندگان این جام جهانی، سود می برند. 

کمپانی‌هایی که مسئول ساخت بازیهای رایانه‌ای هستند هم در این ماجرا دخیل هستند و البته فدراسیون ها به عنوان بازوهای فیفا برای برگزاری این رقابتها و البته قوی تر کردن بخش فوتبال مجازی و شرکت سازنده بازی فیفا، همکاری های ویژه ای دارند. این شرکت ها با همکاری فیفا وفدراسیون های عضو، اطلاعات مربوط به بازیکنان و عکس ها و فیلمها و چهره ها و لوگوهای هر فدراسیون و هر لیگ‌ها را از فدراسیونهای عضو فیفا دریافت می‌کنند و تا بازی فیفا و حتی بازی معروف دیگر فوتبال یعنی PES را بفروشند. البته همه این موارد دارای کپی رایت است و فدراسیون ها از راه درآمدزایی فوتبال مجازی، باید با این دست شرکت ها قرارداد ببندد و از بودن نام و چهره بازیکنان و باشگاهها و ستارگان تیمشان و همچنین لوگو، حق رایت بپردازند و برای این کار قراردادهای خوبی بسته می شود والبته درآمد خوبی به حساب فدراسیون‌ها سرازیر خواهد شد.

کمیته فوتبال مجازی، کمیته نجات دهنده فدراسیون فوتبال

کمیته فوتبال مجازی فدراسیون فوتبال در صورتی که به افراد واجدشرایط و کاربلد واگذار شود و همانطور که شنیده شده قرار است با مدیران برتر حوزه آی تی کشور اداره شود، می تواند فدراسیون فوتبال را از جهت درآمدزایی نجات دهد. جدا از آنکه کمیته فوتبال مجازی فدراسیون وظیفه ارتباط با این شرکت‌ها را دارد، این کمیته می‌تواند از طریق برگزاری لیگ فوتبال مجازی صاحب درآمدی نجومی شود. بر اساس آماری که وجود دارد، 3 میلیون دستگاه پلی استیشن در ایران رجیستر شده(این جدا از دستگاههایی است که در گیم نت ها وجود دارد) و اگر فرض کنیم هر کدام از صاحبان این 3 میلیون دستگاه پلی‌استیشن، علاقه‌مند به فوتبال باشند و بخواهند در لیگ فوتبال مجازی شرکت کنند و در رقابتهای استانی و شهرستانی و کشوری فیفا شرکت کنند و برای عضویت در سامانه فوتبال مجازی ایران باید مبلغی را به عنوان ورودی و حق عضویت پرداخت کنند، به رقم قابل توجهی می رسند. شما این رقم ماهانه را مثلا 30 هزار تومان درنظر بگیرید، فدراسیون فوتبال به درآمد ماهیانه 90 میلیارد تومان در ماه خواهد رسید. در هر حال این ماجراها جدا از لیگ های مجازی، فوتبال فانتزی، بازیهای موبایلی حوزه فوتبال و دیگر مسایل مربوط به کمیته فوتبال مجازی است. سر و سامان دادن به سامانه فوتبال مجازی یکی از فعالیتهای مهم کمیته فوتبال مجازی فدراسیون است و شهاب الدین عزیزی خادم که به عنوان یک مدیر اقتصادی شناخته می‌شود، امیدوار است از طریق نظارت درست بر این بخش، بتواند از فضای مجازی، رقم قابل توجهی را به حساب فدراسیون فوتبال سرازیر کند. البته همه اینها به شرطی است که افراد کاربلد و متخصص در این زمینه وارد کار شوند و به فدراسیون فوتبال کمک کنند. با توجه به اینکه در این زمینه عزیزی خادم سراغ نیروهای متخصص رفته پیش بینی می شود با ساماندهی این کمیته و ترمیم بخش آی تی فدراسیون فوتبال، فدراسیون به درآمد سرشاری برسد. 

1984