یاران قدوس در یک قدمی لیگ جزیره

یاران قدوس در یک قدمی لیگ جزیره

پایگاه خبری فوتبالی- تیم برنتفورد با عبور از سد بورنموث در مجموع دو بازی رفت و برگشت در یک قدمی صعود بله لیگ برتر انگلستان قرار گرفت.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ورزش سه، تیم برنتفورد که در نیم ‌فصل دوم چمپیونشیپ انگلیس عملکرد فوق العاده‌ای داشت و فصل را با حضور در جایگاه سوم به پایان رساند، در اولین دیدار پلی آف صعود به لیگ برتر به مصاف تیم بورنموث رفت و با کسب برد در مجموع دو دیدار رفت و برگشت، یک گام دیگر به صعود به لیگ برتر انگلستان نزدیک تر شد.

برنتفورد که در دیدار رفت برابر بورنموث در ورزشگاه ویتالیتی با نتیجه یک بر صفر شکست خورده بود برای صعود به مرحله دوم پلی‌آف چمپیونشیپ انگلیس کار سختی در دیدار برگشت داشت اما موفق شد با کسب پیروزی لازم از سد حریف خود بگذرد.

 برنتفورد دیدار برگشت را امروز در حالی آغاز کرد که سامان قدوس، مهاجم ایرانی خود را در ترکیب اصلی خود نداشت. این دیدار امروز در ورزشگاه خانگی برنتفورد برگزار شد. 

برنتفورد با گل دقیقه 5 آرنات دانجوما، مهاجم هلندی تیم میهمان در شرایط بسیار سختی قرار گرفت. این تیم که برای گلزنی وارد زمین شده بود با دریافت این گل زودهنگام چیزی برای از دست دادن نداشت و حملات خود را شدت بخشید. تنها 10 دقیقه بعد از این گل بود که یاران قدوس صاحب یک ضربه پنالتی شدند. ایوان تونی این ضربه را در دقیقه 16 به گل تبدیل کرد تا امیدهای برنتفورد بار دیگر زنده شود.

 با وجود به تساوی کشاندن زودهنگام بازی، برنتفورد کار بسیار سختی در پیش داشت چرا که با توجه به باز شدن دروازه اش در خانه با زدن یک گل دیگر هم نمی توانست برنده بازی شود و نیاز به زدن حداقل دو گل در شرایطی داشت که دروازه اش دیگر باز نشود. با اخراج کریس مفام در دقیقه 28 بورنموث ده نفره شد تا یک اتفاق خوب برای برنتفورد رقم بخورد. با وجود ده نفره شدن حریف، یاران قدوس در نیمه اول موفق به زدن گل دیگری نشدند و دو تیم با تساوی یک بر یک راهی رختکن شدند.

ویتالی جانلت، هافبک دفاعی گلزن تیم برنتفورد که ملیتی آلمانی دارد، در دقیقه 50 گل دوم تیمش را به ثمر رساند. بعد از این گل، برنتفورد 40 دقیقه فرصت داشت تا با زدن یک گل دیگر راهی مرحله بعد شود. در این لحظات بود که سامان قدوس در دقیقه 64 وارد زمین شد؛ او جای زننده گل دوم تیمش را در ترکیب برنتفورد گرفت.

با نزدیک شدن به دقایق پایانی حساسیت کار در حال افزایش بود تا اینکه در دقیقه 81 روی پاس مارکوندس، مارکوس فورس، مهاجم 21 ساله اهل فنلاند تیم برنتفورد گل سوم را برای تیمش به ثمر رساند؛ گلی که حکم پیروزی این تیم را در مجموع دو بازی رفت و برگشت داشت. با حفظ این نتیجه، یاران قدوس در مجموع دو دیدار رفت و برگشت 3 بر 2 پیروز شده و به مرحله دوم پلی‌آف چمپیونشیپ انگلیس صعود کردند.

گفتنی است که تیم برنتفورد برای صعود لیگ برتر باید با برنده دیدار تیم های بارنسلی و سوانسی در مرحله دوم پلی‌آف چمپیونشیپ انگلیس دیدار کند.

۴۱۵۴