سوال روز/ نقل و انتقالات تابستانی لیگ برتر فوتبال ایران چه زمانی آغاز می شود؟

سوال روز/ نقل و انتقالات تابستانی لیگ برتر فوتبال ایران چه زمانی آغاز می شود؟

پایگاه خبری فوتبالی- هنوز لیگ برتر بیستم تمام نشده بسیاری به دنبال این هستند که بدانند پنجره نقل و انتقالاتی تابستانی چه زمانی باز می شود.

به گزارش فوتبالی، فوتبال ایران درگیر یکی از عجیب ترین و طولانی ترین فصلهایش است و کرونا و رقابتهای آسیایی باشگاهها و تیم ملی باعث شده تا رقابتها به طول بیانجامد. 

به همین دلایلی که گفته شد، بازیکنان دچار یک فصل فرسایشی و طولانی شده اند و همین اتفاق باعث افزایش مصدومیت ها و خستگی بیش از حد آنها شده است. 

فریبرز محمودزاده مسئول کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ در پاسخ به پرسش خبرنگار فوتبالی در مورد اعلام دقیق زمان آغاز فصل نقل و انتقالات گفت: باید منتظر اتمام لیگ فعلی باشیم و تا لیگ برتر تمام نشود نمی‌توان برنامه زمان بندی شروع فصل نقل و انتقالات جدید را اعلام کرد." 

البته در این باره گمانه زنی‌هایی هم شده اما تا رقابتها به پایان نرسد، سازمان لیگ نمی‌تواند زمان باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی را اعلام کند. 

البته فصل آینده با شرط و شروط قرار است ممنوعیت های مربوط به ورود و قرارداد بستن با بازیکنان و مربیان خارجی برداشته شود. اتفاقی که اگر بیفتد ممکن است قیمت بازیکنان داخلی پایین تر بیاید و شاید نرخ افزایش قیمت کنترل هم بشود. البته ساز و کار اعلام شده فدراسیون و سازمان لیگ هم ساز و کار راحتی نیست و به نظر می رسد ورود خارجی ها به فوتبال ایران به راحتی گذشته نباشد. در کل اگر رقابتها تا نیمه مرداد به پایان برسد پنجره نقل و انتقالاتی مطمئنا در هفته آخر مرداد باز می شود. 

6621