دروازه‌بان سابق تیم ملی انگلیس به دنبال بازیافت یک میلیون کفش فوتبال

دروازه‌بان سابق تیم ملی انگلیس به دنبال بازیافت یک میلیون کفش فوتبال

پایگاه خبری فوتبالی - دیوید جیمز دروازه بان اسبق تیم ملی انگلیس از کمپینی برای بازیافت یک میلیون جفت کفش فوتبال که ممکن است دور انداخته شوند، حمایت کرده است.

به گزارش فوتبالی، این کمپین با نام "اهدا کن و درخواست کن" فعالیت می کند که بر اساس آن از افراد خواسته می شود تا اگر کفش فوتبال قدیمی و کهنه دارند و قصد استفاده از آن را ندارند، آن را در اختیار این کمپین قرار بدهند تا آن را بازیافت کنند و کفش جدیدی در اختیارشان قرار بگیرد. در حقیقت ممکن است که کودکان با افزایش سنشان نیاز به کفشی با سایز بزرگتر پیدا کنند که می توانند از این طریق و با هزینه ای کمتر صاحب کفش جدید شوند.

قرار است که اهدا و دریافت کفش ها در ایستگاه هایی در پارک ها، مراکز تمرینی و در نزدیکی استادیوم باشگاه های بزرگ قرار بگیرند تا افراد بتوانند کفش های قدیمی را بازیافت کنند. هدف این کمپین این است که مانع از هدر رفتن پول خانواده ها برای خرید کفش های جدید شود و از سویی از مصرف بیهوده 136 هزار تن کربن (معادل تردد هفت هزار خودرو در طول جاده ها در طول یک سال) جلوگیری شود. 

دیوید جیمز دروازه بان اسبق لیگ انگلیس که در این پروژه با یک شرکت حوزه انرژی به نام "یوتیلیتا" همکاری می کند، در این باره گفت:" در حال حاضر میلیون ها جفت کفش فوتبال دور انداخته می شوند و ما می خواهیم که این اتفاق رخ ندهد. بازیابی این کفش ها از طریق شرکت یوتیلیتا نه تنها به کاهش هزیینه خانواده ها کمک می کند بلکه قدرت بازیافت را نشان خواهد داد."

4125