فیفا بررسی می‌کند: احتمال برگزاری جام جهانی به صورت ۲ سال یک‌بار

فیفا بررسی می‌کند: احتمال برگزاری جام جهانی به صورت ۲ سال یک‌بار

پایگاه خبری فوتبالی – قرار شده یک مطالعه و امکان سنجی روی جام جهانی انجام شود تا در صورت امکان، این مسابقات هر ۲ سال یک‌بار برگزار شود.

به گزارش فوتبالی، فیفا قرار است درباره برگزاری مسابقات جام جهانی در بازه زمانی هر ۲ سال یک ‌بار تحقیق کند و اگر امکان دارد مسابقات مردان و زنان به جای هر ۴ سال یک بار هر ۲ سال یک بار برگزار شود. پیشنهاد این مسئله را فدراسیون فوتبال عربستان در کنگره سالانه داده و فیفا هم تصمیم به تحقیق در این رابطه خواهد گرفت.

یاسر المشعل، رئیس فدراسیون فوتبال عربستان در این زمینه گفته: ما اعتقاد داریم آینده فوتبال در یک مقطع حساس قرار دارد. فوتبال در حال حاضر با مسائل مختلفی رو به رو است که با شیوع پاندمی بیشتر شده. بررسی چگونگی ساختار بازی جهانی اهمیت زیادی دارد که آیا چرخه ۴ ساله فعلی برای مدیریت فوتبال از نظر تجاری و توسعه فوتبال بهینه است.  معنادار بودن رقابت‌های ملی می‌تواند نگرانی‌های مربوط به رفاه بازیکنان را برطرف کند و ارزش و شایستگی چنین مسابقاتی را افزایش دهد.

مسابقات بعدی جام جهانی سال ۲۰۲۲ در قطر برگزار خواهد شد و ۸ ماه بعد هم مسابقات جام جهانی زنان سال ۲۰۲۳ در نیوزلند و استرالیا برگزار می‌شود. اگر بخواهد چنین اتفاقی رخ بدهد تمام مسابقات باشگاهی و قاره‌ای هم تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

1101