حلالی: درخواست کمک از هوادار راه درآمدزایی برای پرسپولیس نیست

حلالی: درخواست کمک از هوادار راه درآمدزایی برای پرسپولیس نیست

پایگاه خبری فوتبالی - هافبک اسبق پرسپولیس گفت: درخواست کمک از هوادار راه درآمدزایی نیست اما باشگاه ناچار به این کار شده است‌.

به گزارش فوتبالی، اسماعیل حلالی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره اعلام شماره حساب از باشگاه پرسپولیس و درخواست از هواداران برای کمک مالی به سرخ پوشان اظهار داشت: من موافق این کار نیستم و در دوره های قبلی که چنین درخواستی از هواداران صورت گرفت پول زیادی هم جمع آوری نشد اما به هر حال باید شرایط پرسپولیس را هم در نظر گرفت. مدیران فعلی از وقتی به باشگاه آمدند کارهای  ارزنده زیادی انجام داده و برخی پرونده های سنگین را بستند.

وی ادامه داد: متاسفانه باشگاه پرسپولیس در تمام سال‌های اخیر به جز عقد قرارداد با کارگزار که درآمد همان هم فقط برای پیش برد امور عادی باشگاه بوده درآمد خاصی نداشته است. از این طریق نمی توان بدهی ۱۰ سال اخیر را پرداخت کرد. تمام راه‌های درآمدزایی مثل حق پخش تلویزیونی و سایر موارد بسته است و با وجود پیگیری های زیاد درآمدش از AFC را هم نتوانسته بگیرد.

بازیکن اسبق پرسپولیس تصریح کرد: خود مدیران پرسپولیس اعلام می کنند با وجود اینکه اعتقادی به درخواست کمک از هواداران نداشتند اما در نهایت مجبور شدند این کار را انجام بدهند. آنها مستأصل شده اند که گفته اند مردم کمک کنند. ما و هواداران هم باید به فکر باشگاه باشیم. از سال های قبل بار اضافی زیادی روی دوش پرسپولیس مانده و هر سال پرونده چندین بازیکن داخلی و خارجی اضافه می شود. 

حلالی عنوان کرد: یکی از راه های درآمدزایی که همواره در پرسپولیس مغفول مانده بازیکن سازی است. آنها می توانستند با پرورش بازیکنان خوب در زمان مناسب آنها را به فروش رسانده  و درآمدزایی کنند و هم پول اضافی برای جذب بازیکن پرداخت نکنند. این هزینه‌های اضافی سبب می شود دلال ها پول بخورند. 

وی درباره اینکه جعفر سمیعی در زمان انتصاب خود به عنوان مدیرعامل باشگاه پرسپولیس یکی از برنامه‌هایش را «تشکیل کمیته اقتصادی با کمک فعالان اقتصاد ورزشی و به منظور تامین منابع مالی» برای این باشگاه عنوان کرد اما در عمل چنین اتفاقی رخ نداد گفت: قطعا درخواست کمک از هوادار راه درآمدزایی نیست اما با توجه به بدهی های کلان پرسپولیس باشگاه به ناچار چنین کاری کرده است. ما هم باید زمان بدهیم تا مشکلات کمتر شود‌. بدهی های پرسپولیس سنگین بود و از همه مهم تر بحث تسویه حساب با بازیکنان است که سمیعی چنین کاری انجام داد و تمام آپشن‌های قرارداد بازیکنان و مطالبات آنها را پرداخت کرد.

وی در ادامه در خصوص نقدی که به  عملکرد بازیکنی مثل مهدیخانی می شود و اینکه چرا این تیم بازیکنی را جذب کرده که حتی در جام حذفی هم فیکس نمی شود، گفت: کادرفنی باید جوابگوی عملکرد بازیکن باشد زیرا تاکنون عملکرد وی را ندیده ایم و با پنج دقیقه بازی کردن نمی توان درباره وی نظر داد.

هافبک اسبق پرسپولیس ادامه داد: ما هم می گوییم باید باید یک تا دو مهاجم خوب جذب می شدند. وقتی عیسی آل کثیر محروم بود مدیران باشگاه خواسته یا ناخواسته نتوانستند مهاجم جذب کنند و مهدیخانی جذب شد اما وقتی محرومیت آل کثیر در حال به اتمام رسیدن بود باز هم مهاجم جذب شد. به همین دلیل اکنون خیلی کم به مهدیخانی بازی می رسد.  

حلالی تصریح کرد: شهریار مغانلو مهاجم خوبی است اما کاش تدابیری در نظر گرفته می‌شد تا مهاجمی مثل وی در زمان محرومیت آل کثیر به پرسپولیس می‌آمد. پس از محرومیت این بازیکن مهدی عبدی مدت‌ها تک مهاجم پرسپولیس بود اما اکنون مهاجمان خوب زیادی داریم که مشخص است به مهدیخانی بازی نمی رسد.

1470