مدیرعامل ذوب آهن: مشکلی با واریز پول var به حساب فدراسیون فوتبال نداریم

مدیرعامل ذوب آهن: مشکلی با واریز پول var به حساب فدراسیون فوتبال نداریم

پایگاه خبری فوتبالی- ماجرای راه اندازی و نصب کمک داور ویدیویی در فوتبال ایران موضوعی است که در چند فصل اخیر به نتیجه نرسیده است.

به گزارش فوتبالی، چندی پیش در فوتبالی نوشتیم که در شرایط کنونی و با توجه به مشکلات مالی فدراسیون فوتبال، به نظر می‌رسد چون باشگاهها می‌خواهند وی ای آر در فوتبال ایران راه اندازی شود، باید این هزینه را باشگاهها پرداخت کنند و فدراسیون در نقش نصب کننده سیستم و واردکننده سیستم هماهنگی ها را با شرکت های زیرمجموعه فیفا انجام می دهد.

 بالاخره اگر وی ای آر وارد فوتبال ایران شود، اشتباهات داوری کاهش می‌یابد و حتی می‌تواند به صفر برسد.

 به جز استقلال و پرسپولیس که ورزشگاه اختصاصی ندارند، 14 باشگاه دیگر لیگ برتری صاحب ورزشگاه هستند و اگر قرار باشد هزینه آوردن سیستم کمک داور ویدیویی به عهده باشگاهها همانطور که گفته شد هر کدام از این 14 باشگاه باید نزدیک به 300 هزار دلار هزینه کنند. اگر قیمت دلار در بازار ارز را 23 هزار تومان در نظر بگیریم، هر باشگاه باید حدود 7 میلیارد تومان( به طور دقیق 6.9 میلیارد تومان) هزینه کند که این رقم، معادل بودجه لازم برای جذب 2 تا 3 بازیکن لیگ برتری است و برای باشگاهها رقم چندان سنگینی نیست. البته وضعیت باشگاههای فوتبال ایران از نظر مالی زیاد مناسب نیست اما ظاهرا باشگاههای صنعتی مشکلی با نصب وی ای آر ندارند.

مجتبی فریدونی مدیرعامل باشگاه ذوب آهن در گفت و گو با فوتبالی در خصوص نصب کمک داور ویدیویی در ورزشگاه فولاد شهر با اشاره به متضرر شدن ذوب آهن از اشتباهات داوری در نیم فصل اول لیگ بیستم گفت: "برای راه اندازی وی ای آر با سه شرکت آلمانی مذاکره کردیم و مشخصات فنی و مدارک را به سازمان لیگ ارسال کردیم که اگر مدارک مشکلی ندارد به ما اعلام کنند تا مذاکرات را شروع کنیم اما هنوز جوابی ندادند. ما مشکلی با پرداخت هزینه کمک داور ویدیویی نداریم چرا که 50-40 میلیارد تومان از نبود var ضرر کردیم. ما از اشتباهات داوری و نبود var 10-12 امتیاز ضرر کردیم اگر این را در کل هزینه های یک باشگاه ضرب و تقسیم کنید به  40-50 میلیارد می رسید. به نظرم اگر عزمی وجود داشته باشد، می‌توانیم تا شروع فصل آینده VAR را وارد لیگ برتر کنیم."

9697