محمدی: چرا بازی‌های تراکتور 3 بر صفر نشد؟

محمدی: چرا بازی‌های تراکتور 3 بر صفر نشد؟

پایگاه خبری فوتبالی- مدیرعامل پیکان می گوید تعویضی ششم تیمش مقابل سایپا  بازیکن غیرمجاز نبوده و در آیین نامه انضباطی نیز چیزی درباره اینکه او غیرمجاز است، وجود ندارد.

به گزارش فوتبالی، اکبر محمدی مدیرعامل پیکان در گفت و گوی تلفنی با برنامه ورزشگاه شبکه پنجم سیما درباره جنجال پیش آمده بر سر تعویض ششم تیمش در دیدار با سایپا عنوان کرد: ما اگر بخواهیم در این ماجرا به ماده 22 آیین نامه انضباطی فیفا استناد کنیم، باید اول ثابت کنیم بازیکن غیرمجاز یا بدون صلاحیت است. آیین نامه فعلی کمیته انضباطی در ماده های 61 و 62 به ما می گوید که بازیکن غیرمجاز شامل چه پارامترهایی است. هیچ کدام از آنها شامل بازیکن تعویضی ششم ما نیست.

وی ادامه داد: مساله ما این است که اگر فدراسیون بخواهد بازی را 3 بر صفر کند، باید آیین نامه اش را عوض کند. 

مدیرعامل پیکان همچنین گفت: اول باید صورت مساله را مشترک کنیم و بعدا تفسیر درست داشته باشیم. ما اول باید اثبات کنیم که این بازیکن غیرمجاز است یا نه. بازیکن ما کارت سازمان لیگ داشته، قرارداد داشته وهیچ مشکلی برای ورود زمین نداشته است.درست است که یک استفاده غیرمجاز از بازیکن صورت گرفته اما این موضوع دلیل بر غیرمجاز بودن او نیست.

محمدی در بخش دیگری از صحبت هایش تاکید کرد: مدیر تیم ما به اشتباه برگه تعویض را داده، ناظر بازی اشتباه کرده، داور چهارم هم اشتباه کرده و حتی داور وسط هم اگر در برگه تعویضی هایش تیک می زد، متوجه می شد تعداد بیشتر است. پس مجموعه ای از اشتباهات رخ داده است و فدراسیون فوتبال باید با استناد به یک ماده واحده درست رای را صادر کند.

مدیرعامل پیکان با زدن مثالی در این خصوص تاکید کرد: ما بازیکنی به نام سعید واسعی داشتیم؛ او غیرمجاز فسخ کرده و غیرمجاز هم به تراکتور پیوسته است. برای این تیم هم چند بازی انجام داده و بعد مشخص شده حضور او غیرمجاز بوده است. آیا بازی های تراکتور تبریز 3 بر صفر به سود حریفان شد؟ در همین لیگ ما ماشین سازی با 12 بازیکن دقایقی از بازی با ذوب آهن را انجام داده است. در حالی که ما با 11 بازیکن شروع کردیم و با 11 بازیکن هم بازی را تمام کردیم.

محمدی در پایان افزود: امیدوارم تصمیمی مبنی عدالت گرفته شود وهر حکمی هم صادر شود، همه ما باید به آن احترام بگذاریم.

7474