نوستالژی؛ مردی که به یوونتوسی‌ها از پشت خنجر نزد!

نوستالژی؛ مردی که به یوونتوسی‌ها از پشت خنجر نزد!

پایگاه خبری فوتبالی – جان پیرو گاسپرینی هم فوتبال خود را از یوونتوس آغاز کرده و هم مربیگری‌اش را.

به گزارش فوتبالی، شب گذشته تیم یوونتوس توانست در چهارچوب فینال جام حذفی ایتالیا شود. یوونتوسی‌ها در این دیدار مانع مهمی چون گاسپرینی را پیش رو داشتند که  با تفکرات خود چند سالی است که آتالانتا را به عنوان یک تیم مهم در فوتبال ایتالیا مطرح کرده است. او در بازی شب گذشته هم نزدیک بود مانع از قهرمانی یوونتوس شود اما تجربه بازیکنانش کار دست او داد و در نهایت یووه قهرمان شد.

نکته جالب اینجاست جیان پیرو گاسپینی محصول پرورش یافت خود یوونتوس است. او که متولد سال ۱۹۵۸ است در سال ۱۹۶۷ و سن ۹ سالگی به آکادمی یوونتوس پیوست و نزدیک به یک دهه در این آکادمی فعالیت کرد تا به تیم اصلی یووه رسید. 

او یک سال در یوونتوس پیوست و از این تیم جدا شد تا دوران بازی‌اش در تیم اصلی یوونتوس عمر چندانی نداشته باشد پس از یوونتوس او درتیم‌های زیادی بازی کرد و در نهایت سال ۱۹۹۳ فوتبال را کنار گذاشت اما این پایان کار او با یوونتوس نبود.

گاسپرینی یک سال بعد از خداحافظی از فوتبال مربی آکادمی یوونتوس شد. او در سال ۹۴ هدایت تیم زیر ۱۴ سال را بر عهده گرفت، سپس به تیم زیر ۱۷ سال رفت و در سال ۹۸ مربی تیم زیر ۲۰ سال یوونتوس شد و از ان به بعد مربیگری را در تیم‌های دیگر ادامه داد.

1101