واکنش مدیرعامل ذوب آهن به جنجال دربی خودروسازان: نتیجه تغییر کند، موضع می‌گیریم!

واکنش مدیرعامل ذوب آهن به جنجال دربی خودروسازان: نتیجه تغییر کند، موضع می‌گیریم!

پایگاه خبری فوتبالی- مدیرعامل باشگاه ذوب آهن به حواشی پیش آمده در خصوص دیدار سایپا و پیکان واکنش نشان داد.

به گزارش فوتبالی، مجتبی فریدونی ابتدا در خصوص نگرانی احتمالی اش بابت داوری بازی فردای دو تیم استقلال و ذوب آهن در جام حذفی صحبت کرده است. موضوعی که حسن استکی مربی ذوب آهن هم در کنفرانس خبری قبل از بازی به آن اشاره کرده و گفته بود:" خواهش می‌کنم داوری هم که برای دیدار ما با استقلال انتخاب می‌کنند کسی باشد که توجهی به اتفاقات دیدار دربی نداشته باشد."

فریدونی درباره این مساله به خبرنگار فوتبالی می‌گوید: در این مدت مشخص شده که شرایط به سود تیم های خاصی پیش رفته است. امیدوارم فردا مشکل خاصی وجود نداشته باشد و شرایط خوب پیش برود.

وی در خصوص اینکه آیا ذوب آهن می‌تواند برای دومین بازی متوالی، استقلال را شکست دهد، اینطور پاسخ داد:" در هرحال بازی خودمان را می کنیم. شرایط لیگ برتر با جام حذفی فرق می کند. ما در لیگ برتر نیاز به سه امتیاز داشتیم تا جایگاهمان را ارتقا بدهیم اما نتیجه در فوتبال قابل پیش بینی نیست ما استقلال را بردیم و گل گهر به فولاد باخت بعد از آن فولاد به نساجی باخت و ما به گل گهر. تلاش می کنیم که فردا برنده باشیم و برای برد به زمین می رویم."

سوال بعدی ما از مدیرعامل ذوب آهن درباره جنجال دربی خودروسازان بود. دیداری که پیکان در آن 6 بازیکن تعویضی داشت و سایپا خواهان تغییر نتیجه این بازی به سود تیمش شده است. اتفاقی که اگر رخ دهد، سایپا می‌تواند تا رده سیزدهم جدول بالا بیاید.

 فریدونی درباره این موضوع می‌گوید:" ما به نتایج تیم های دیگر کاری نداریم اما این دور از ذهن است که بخواهند برای بازیکنی که تعویض شده و فقط چند ثانیه به زمین رفته و تاثیرگذار نبوده، نتیجه بازی را تغییر دهند. در بازی ما با ماشین سازی، تیم مقابل بین یک تا دو دقیقه با 12 بازیکن بازی کرد اما هیچ اتفاق خاصی رخ نداد. اگر نتیجه تغییر کند ما موضع می گیریم. تیم پیکان تنها مقصر این اتفاق نبوده است در هر حال داور چهارم و عوامل دیگر هم نقش داشتند. فکر نمی کنم اتفاق خاصی رخ دهد و ماجرا با جریمه نقدی تمام شود."

6 تعویض پیکان تنها جنجال دربی خودروسازان نبود و سایپایی‌ها روی شمالی بودن داور وسط و اصفهانی بودن داور چهارم آن مسابقه از این لحاظ تاکید داشتند که از دید نارنجی‌پوشان، رقابت نساجی و ذوب آهن با سایپا برای فرار از قعر جدول، روی پنالتی جنجالی آن بازی در دقایق آخر بی تاثیر نبوده است. توضیح فریدونی درباره این موضوع را بخوانید: ما در انتخاب داوران نفوذ و نقشی نداریم. اگر چنین قدرتی داشتیم داوران بازیهای خودمان را چینش می‌کردیم تا از داوری ضرر نکنیم. وقتی دوستان نتیجه نمی‌گیرند فرافکنی می‌کنند تا توجهات را به سوی دیگر ببرند. داوران یا اهل تهران هستند یا اصفهان یا مازندران و ... اگر بخواهیم با این حساسیت تیم های داوری را انتخاب کنیم داور کم می آوریم و باید از خارج داور بیاوریم.

9697