پورامینی: مربیان سایپا با شلوغ‌کاری حواس داور چهارم را پرت کردند/ 2 بار پنالتی‌مان رد شد اما اعتراض نکردیم

پورامینی: مربیان سایپا با شلوغ‌کاری حواس داور چهارم را پرت کردند/ 2 بار پنالتی‌مان رد شد اما اعتراض نکردیم

پایگاه خبری فوتبالی- بازیکن تیم فوتبال پیکان گفت:‌ کادرفنی سایپا به حدی شلوغ‌کاری کرد که داور چهارم با حواس پرتی اجازه ششمین تعویض را به تیم ما داد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از فارس، حسین پورامینی درباره برتری دو بر یک تیم فوتبال پیکان مقابل سایپا در هفته بیست و سوم لیگ برتر اظهار داشت: هر دو تیم در این مسابقه عملکرد خوبی داشتند اما ما بهتر از حریف بوده و از موقعیت‌های مان بهتر استفاده کردیم. فرصت های خوب دیگری هم داشتیم که متاسفانه آنها را از دست دادیم. در نهایت توانستیم حریف را شکست بدهیم.

وی ادامه داد: پس از بازی با تراکتور و از زمانیکه تمرینات خود را برای دیدار با سایپا آغاز کردیم، قبل از هر تمرین جلسه آنالیز حریف را برگزار می‌کردیم. از همان زمان تمام فکر و ذکرمان برتری مقابل سایپا بود و می‌خواستیم با برگزاری جلسات آنالیز و کارهای تاکتیکی هرجوری شده این بازی را ببریم. خدا را شکر توانستیم سه امتیاز را کسب کرده و جایگاه مان را در جدول ارتقا بدهیم.

هافبک تیم پیکان درباره اعتراض اعضای تیم سایپا به اعلام پنالتی شاگردان مهدی تارتار توسط داور چهارم توضیح داد: در هفته سوم لیگ برتر با ذوب آهن بازی داشتیم که یک پنالتی روی خودم اعلام شد اما داور چهارم این تصمیم را بازگرداند. ما هم احترام گذاشته و داد و فریادی نکردیم. پس از مسابقه هم مهدی تارتار و رحمان رضایی بدون اینکه مشکلی پیش بیاید، صحبت کردند. در بازی هفته هفدهم پیکان مقابل پدیده در مشهد درون محوطه جریمه حریف بازهم روی من خطا شد که حسن اکرمی داور مسابقه آن را پنالتی اعلام کرد اما داور پشت دروازه به داور وسط گفت خطا باید پشت محوطه اعلام شود.

پورامینی تصریح کرد: اعتراض ما به این موضوع کاملا معمولی بود و هیچگونه شلوغ کاری نکردیم که سبب اخراج کسی شود. جالب است پس از آن هفته داوران پشت دروازه را هم برداشتند. اکنون همه کارشناسان صحنه بازی پیکان و سایپا را دیدند و نظر می دهند اما من در زمان حرکتی که روز گذشته در بازی سایپا و پیکان رخ داد، پشت سامان فلاح بودم و دیدم بازیکن شماره 25 سایپا (عارف حاجی‌ عیدی) بازیکن ما را گرفت و به زمین زد. داور چهارم هم صحنه را دید و به داور وسط کمک کرد. در نهایت اشکان خورشیدی طبق مشورت با داور چهارم برای ما پنالتی گرفت که کاملا درست بود. 

وی ادامه داد: پس از اعلام آن پنالتی، نیمکت‌نشین‌های سایپا اعتراض و سرو صدای زیادی کردند که این مسائل و فشاری که به داور چهارم آوردند، سبب شد حواس وی پرت شده و اجازه ندهد وقتی تیم ما پنج تعویض کرده، تعویض ششم را انجام ندهد. متاسفانه داور چهارم تحت تاثیر فشار کادرفنی سایپا قرار گرفته و اشتباه کرد. 

بازیکن تیم پیکان درباره اینکه به هرحال عوامل تیم پیکان هم در این موضوع مقصر بوده اند، توضیح داد: یکی از مهم ترین وظایف داور چهارم بالابردن تابلو به نشانه تعویض و اعلام وقت تلف شده است. وی باید تعویض‌های ما را درست یادداشت می‌کرد. سال‌ها است فوتبال بازی می‌کنم و در این مدت دیده‌ام هر بار تعویضی انجام می‌شود داور چهارم به سمت نیمکت می‌آید و تعداد تعویض‌های باقی مانده را اعلام می‌کند. همانگونه که در والیبال یا بسکتبال داوران تعداد زمان های استراحت و همچنین تعویض‌ها را به نیمکت تیم‌ها اعلام می‌کنند.

پورامینی تصریح کرد: با اشتباه داور چهارم این تعویض انجام شد اما تیم ما با یار اضافی بازی نکرده است که سایپا آنقدر اعتراض می‌کند. دو تیم در همان یک دقیقه که تعویض ششم پیکان انجام شد 11 به 11 بودند. بازیکن ما دقیقه 97 به زمین آمده و فقط 30 تا 40 ثانیه درون زمین بوده است. 

وی ادامه داد: خود من در زمان آن تعویض از منطقه دیگری بیرون آمدم و وقتی به پرچم کرنر رسیدم، بازی تمام شده بود. این بازیکن تعویضی(رضا حبیب‌زاده) تاثیر خاصی در جریان مسابقه نداشت. نه گل زد و نه پاس گل داد. حتی بعید می‌دانم توپ را لمس کرده باشد. با این شرایط نیازی به این همه شلوغ  کاری نبود. نمی‌خواهیم تیم سایپا را زیر سوال ببریم اما پیکان از بعد بازی با تراکتور تمام فکر و تمرکزش برای بردن این مسابقه بود.

هافبک تیم فوتبال پیکان تصریح کرد: خدا را شکر می‌کنم با تلاش کادرفنی، بازیکنان و مدیریت باشگاه توانستیم این مسابقه را ببریم. نیازی نبود این همه جنجال راه انداخته و اعتراض کنند. من هم نمی خواستم درباره این بازی صحبت کنم اما وقتی دیدم تمام اعضای سایپا مشغول مصاحبه هستند گفتم با حرف زدن از حق باشگاه پیکان دفاع کنم.

6641