گزارش روز؛ دسته گلی که ۲۵ سال کنار نقطه کرنر ورزشگاه اتلتیکو قرار دارد

گزارش روز؛ دسته گلی که ۲۵ سال کنار نقطه کرنر ورزشگاه اتلتیکو قرار دارد

پایگاه خبری فوتبالی – مارگاریتا لوئنگو یکی از هواداران اتلتیکو مادرید است که برای ۲۴ سال (قبل از شیوع کرونا) همیشه در روزهای بازی یک دسته گل به ورزشگاه می‌برد. او پس از دوران قرنطینه موفق شد روز گذشته باز هم این کار را انجام دهد.

به گزارش فوتبالی، یک دسته گل شامل ۱۲ گل قرمز و ۱۲ گل سفید که در وسط آن بخاطر خالق این ماجرا، مارگاریتا لوئنگو از گل مینا (مارگاریتا در زبان اسپانیایی معنای گل مینا می‌دهد) استفاده شده یکی از مشهورترین گل‌ها در اسپانیا است و برای ۲۴ سال در کنار کرنر سمت چپ دروازه جنوبی ورزشگاه اتلتیکو قرار می‌گیرد.

همه چیز از ۲۷ ژوئن ۱۹۹۶ آغاز شد. اتلتیکو مادرید مقابل بیلبائو بازی می‌کرد و مارگاریتا در باشگاه هواداری اتلتیکو رفت و آمد می‌کرد. یک گلدان شامل میخک‌های سفید و قرمز بود. مارگاریتا می‌گوید: از رئیس باشگاه ۴ تا از آن گل‌ها را خواستم گفتم بعد از ۴ گلی که امروز قرار است به ثمر برسانیم آن‌ها را به زمین می‌اندازم. عجیب بود اما آن روز اتلتیکو ۴-۱ برنده شد. با درخشش میلینکو پانتیچ.

مارگاریتا در پاسخ به اینکه چرا گل‌ها را کنار نقطه کرنر قرار می‌دهد می‌گوید: شیوه‌ای که او کرنرها را می‌فرستاد را دوست داشتم. یک بار پس از بازی پانتیچ گل‌ها را به سمت جمعیت فرستاد تا مارگاریتا در دسته گل بعدی برای او پیام بفرستد «این گل‌ها برای تو هستند!»

این مسئله باعث شد تا پانتیچ مارگاریتا را بشناسد و در روز آخر بازی‌اش لباسش را به مارگاریتا اهدا کند. لباسی که هم اکنون در موزه باشگاه نگه داشته می‌شود. مارگاریتا در این رابطه گفته: پانتیچ می‌گوید من و شوهرم پدر و مادر اسپانیایی او هستیم!.

در تمام این سال‌ها تنها یک بار گل‌ها کنار زمین قرار نگرفت. به دلیل درگذشت یک دوست خانوادگی. اما آن قدر هواداران اتلتیکو پیام‌های محبت‌آمیز ارسال کردند که دختر مارگاریتا هم به این محبت اشاره کرد. در آخرین بازی اتلتیکو در سال ۲۰۱۷ در ویسنته کالدرون، ۵۷ هزارنفر مارگاریتا را تشویق کردند تا او بگوید: واقعا تحت تاثیر قرار گرفتم.

مارگاریتا در ابتدای حضورش در ورزشگاه در ۵۰ سال پیش اصلا به فوتبال علاقه نداشت. او گفته: با همسرم به ورزشگاه می‌رفتیم. آن زمان حضور زنان در ورزشگاه جندان رایج نبود و من هم می‌گفتم واقعا باید ۲ ساعت در ورزشگاه باشم؟ یا باید با همسرم به ورزشگاه می‌رفتم یا او را نمی‌دیدم. نمی‌دانم چگونه اوضاع تغییر کرد اما چیزی نمی‌تواند بین من و اتلتیکو‌ام قرار گیرد.

اکنون شوهر او نمی‌تواند به دلیل مشکلات قلبی در ورزشگاه حضور پیدا کند. خود مارگاریتا به همراه کانون هواداران اتلتیکو به جاهای زیادی سفر کرده. از تماشای بازی اینتر توتو گرفته تا مشاهده سقوط اتلتیکو. تنها کرونا بوده که توانسته این زن ۷۳ ساله را از حضور در ورزشگاه منع کند. او سال گذشته گفته بود: نمی‌دانم چگونه بدون فوتبال زندگی کنم.

سال گذشته پس از شیوع کرونا در اولین بازی خانگی یک تماس از طرف کوکه برای قراردادن گل‌ها به مارگاریتا برقرار شد. مارگاریتا می‌گوید: آن‌ها با من تماس گرفتند تا بپرسند معمولا گل‌ها را کجا قرار می‌دهم. انتظار نداشتم که یک تماس تصویری از کوکه باشد. زمانی که او را دیدم گریه کردم. به او گفتم این کار را کن و آن کار را و تا زمان یکه بتوانم به ورزشگاه بروم این کار را انجام بده.

مارگاریتا در طول دوران کرونا از خانه اتلتیکویش را تشویق می‌کرد تا دیروز. روزی که دوباره گل‌ها کنار کرنر گذاشته شد.

1101