فاصله پرسپولیس و استقلال در تعداد برد دربی به یک رسید

فاصله پرسپولیس و استقلال در تعداد برد دربی به یک رسید

پایگاه خبری فوتبالی- شاگردان گل محمدی با شکست استقلال به بیست وپنجمین برد خود در دربی پایتخت دست پیدا کردند و فاصله خود را با استقلال به عدد یک کاهش دادند. 

به گزارش فوتبالی، نود و پنجمین دربی پایتخت روز جمعه برگزار شد و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی با تک گل عیسی آل کثیر از سد استقلال گذشت و ضمن صعود به صدر جدول رده‌بندی لیگ بیستم، بیست و پنجمین پیروزی خود را در دربی‌ها به دست آورد. 

تا به حال و در ۹۵ دربی پشت سر گذاشته شده، ۲۶ پیروزی برای استقلال و ۲۵ برد برای پرسپولیس به ثبت رسیده است. ۴۴ بازی هم برنده نداشته و با نتیجه مساوی به اتمام رسیده است.

قرمزپوشان تهرانی با شکست استقلال در بازی روز ۲۴ اردیبهشت، فاصله خود را با استقلال در تعداد برد به یک رساندند تا در آستانه جبران عقب افتادگی خود قرار بگیرند. اتفاقی که در صورت رخداد، برای اولین بار خواهد بود.

پس از تساوی در ۲ دربی نخست بین استقلال پرسپولیس، این استقلالی‌ها بودند که در چهار بازی بعدی به برتری رسیدند و همانجا با رقیب سنتی خود این فاصله را حفظ کردند و در بهترین شرایط این فاصله ۲ بار به عدد ۲ رسید و حالا که سومین مرتبه بود که این فاصله به ۲ رسیده بود؛ شاگردان یحیی گل‌محمدی موفق شدند با تجربه بردی دیگر، فاصله را برای اولین بار به یک کاهش دهند و در آستانه تاریخ‌سازی قرار بگیرند.

باید دید در دربی بعدی که احتمال دارد در جام حذفی این فصل یا لیگ قهرمانان آسیا و حتی شاید سوپرجام فصل بعد باشد چه نتیجه‌ای رقم می‌خورد. آیا فاصله ۲ تیم صفر می‌شود و پرسپولیس در عدد ۲۶ به رقیب سنتی خود می‌رسد یا قرار است بیست و هفتمین پیروزی آبی‌پوشان به ثبت برسد و دوباره فاصله به ۲ افزایش پیدا کند. البته که نتیجه تساوی هم می‌تواند این فاصله را ثابت و در عدد یک نگه دارد.

6641