گزارش روز؛ پرافتخارترین تیم‌ها در لیگ برتر انگلیس

گزارش روز؛ پرافتخارترین تیم‌ها در لیگ برتر انگلیس

پایگاه خبری فوتبالی – منچسترسیتی، آرسنال، منچستریونایتد، لیورپول، چلسی و تاتنهام را بیگ سیکس یا ۶ تیم بزرگ لیگ برتر می‌دانند اما در زمینه قهرمانی در لیگ برتر همیشه این ۶ تیم نبوده‌اند که افتخارات را درو کرده‌اند.

به گزارش فوتبالی، لیگ برتر انگلیس از سال ۱۹۹۲ شروع شده و پیش از آن نام دیگری داشته. امسال هم بیست و هشتمین دوره این لیگ برگزار شد و منچسترسیتی جام را بالای سر برد. رسانه گل در همین زمینه قهرمانی تیم‌ها در تاریخ لیگ برتر را بررسی کرده است.

پرافتخارترین تیم تاریخ لیگ برتر منچستر یونایتد است که ۱۳ بار فاتح این لیگ شده. مربی منچستر در تمام این ۱۳ دوره فرگوسن بوده است.. رتبه دوم پرافتخارترین تیم‌ها در لیگ برتر در اختیار چلسی و سیتی با ۵ قهرمانی است. در رده چهارم آرسنال با ۳ قهرمانی قرار گرفته و ۳ تیم لسترسیتی، بلکبرن و لیورپول هم در این لیگ تنها یک قهرمانی دارند.

پیش از برگزاری لیگ برتر مسابقات با نام دسته اول برگزار می‌شد و در آخرین دوره لیدز به قهرمانی رسید. لیدزی که امسال پس از سال‌ها دوباره به لیگ برتر برگشته. لیورپول هم که در مجموع ۱۸ بار فاتح لیگ دسته اول شده بود همواره از سوی هواداران رقیب مورد تمسخر قرار می‌گرفت که قهرمان لیگ برتر نشده اما سال گذشته این طلسم شکسته شد. آرسنال پس از یونایتد و بلکبرن (بلکبرن در سال ۹۵ قهرمان شد) سومین تیمی بود که در لیگ برتر قهرمان شد. چلسی هم که تا سال گذشته دومین تیم پرافتخار لیگ برتر شناخته می‌شد اولین قهرمانی خود را سال ۲۰۰۵ به دست آورد و پس از آن توانست ۴ قهرمانی دیگر کسب کند.

1101