لیگ دسته اول فوتبال؛ از امتیازسوزی مس و نگاه بادران به صدر جدول تا ادامه سقوط آستارا

لیگ دسته اول فوتبال؛ از امتیازسوزی مس و نگاه بادران به صدر جدول تا ادامه سقوط آستارا

پایگاه خبری فوتبالی- رقابتهای لیگ دسته اول فوتبال کشور از هفته بیست و چهارم خود عبور کرد و مس کرمان علیرغم امتیازات فراوانی که در هفته‌های اخیر از دست داد همچنان در صدر جدول است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از مهر، رقابتهای لیگ دسته اول فوتبال کشور هفته بیست و چهارم خود را هم پشت سر گذاشت و تیم فوتبال مس علیرغم امتیازات مهمی که در هفته‌های اخیر از دست داده است، همچنان در صدر جدول قرار دارد. اما امتیاز سوزی‌های مس باعث شد تا بادران به یک قدمی این تیم رسیده و حالا شاگردان رضا مهاجری نفس بادران را پشت سر خود احساس می‌کنند.
آخرین پیروزی مس کرمان در هفته بیست و یکم مقابل فجر سپاسی به دست آمد و بعد از آن شاگردان مهاجری نود ارومیه، خوشه طلایی ساوه و چوکا تلاش به میدان رفتند و از ۹ امتیاز این ۳ بازی تنها ۲ امتیاز به دست آوردند.

از فرصت سوزی‌های مس، بهترین استفاده را بادران تهران برد تا با نتایج خوبی که در هفته‌های اخیر به دست آورده نه تنها جایگاهش را در رده دوم جدول تثبیت کند، بلکه خودش را به یک قدمی تیم صدرنشین مسابقات رسانده تا در فاصله ۱۰ هفته به پایان لیگ دسته اول، یکی از تیم‌های پر امید برای راهیابی به لیگ برتر باشد.

شهرداری آستارا تنها تیمی است که در هفته‌های اخیر فراز و نشیب نداشته و روی یک نوار ثابت حرکت می‌کند. این تیم که نیم فصل اول را با صدرنشین به پایان رساند، در نیم فصل دوم فقط باخته و با ۷ شکست پیاپی از ابتدای نیم فصل دوم تا هفته بیست و چهارم، ضعیف‌ترین تیم این مسابقات در مرحله برگشت است.

گل ریحان البرز تیم قعرنشین مسابقات است که با سرعت به سقوط به دسته دوم نزدیک می‌شود. این تیم کرجی که هفته بیست و سوم هم در دیدار خانگی مقابل استقلال ملاثانی به دلیل مشکلاتی حضور نیافت تا نتیجه این بازی ۳ بر صفر به سود آبی پوشان خوزستانی شود، در هفته بیست و چهارم هم مغلوب تیم مدعی بادران تهران شد تا همچنان یکی از کاندیداهای سقوط به لیگ دسته دوم باشد.

به جز گل ریحان که در حال حاضر اصلی ترین کاندیدای سقوط است، سه تیم چوکا تالش، قشقایی شیراز و نود ارومیه هم برای بقا در لیگ یک رقابت نفس‌گیری با یکدیگر انجام می‌دهند و هر کدام از این ۳ تیم در تلاشند تا خود را از منطقه خطر دور کنند.

در بالای جدول هم با اینکه مس کرمان و بادران تا حدودی با دیگر تیم‌ها فاصله ایجاد کرده‌اند، اما تیم‌هایی مثل استقلال خوزستان، فجر سپاسی، هوادار و حتی خوشه طلایی، پارس جنوبی و خیبر خرم آباد نیز نیم نگاهی به صعود به لیگ برتر دارند.

در هفته بیست و پنجم این رقابتها شهرداری آستارا و چوکا تالش دربی تیم های گیلانی بدون زمین را برگزار می کنند و استقلال خوزستان و پارس جنوبی جم هم در دیداری ۶ امتیازی به مصاف هم می روند. تیم مدعی بادران با تیم خوب و اوج گرفته شاهین بوشهر در بوشهر بازی می کند و تیم صدرنشین مس کرمان بعد از ۳ هفته ناکامی در امتیاز گیری، در خانه به مصاف تیم پایین جدولی قشقایی می رود.

6641