نکته آماری؛دربی 95 بازی شماره 40 برای سرخابی ها در لیگ برتر

نکته آماری؛دربی 95 بازی شماره 40 برای سرخابی ها در لیگ برتر

پایگاه خبری فوتبالی- سرخابی ها برای نود و پنجمین بار در تاریخ رقابت های دو تیم به مصاف هم می روند که این دیدار چهلمین جدال آنها در لیگ برتر محسوب می شود.

به گزارش فوتبالی، تیم های پرسپولیس و استقلال تاکنون در دیدارهای رسمی و دوستانه 94 بار به مصاف هم رفته اند که 24 برد سهم قرمزها، 44 بازی با تساوی خاتمه یافته و 26 برد نیز برای آبی ها به ثبت رسیده است. 

 پرسپولیس و استقلال تا کنون 39 بار در لیگ برتر، 14بار در لیگ آزادگان، یک بار در لیگ قدس، 10 بار در جام تخت جمشید، 3 بار در لیگ منطقه ای، 4 بار در جام حذفی، یکبار در سوپرجام، 14 جدال در مسابقات تهران و یک تقابل در چارچوب معرفی نماینده ایران برای جام باشگاه های آسیا به مصاف هم رفته اند.

 در 87 بازی رسمی برگزار شده بین دو تیم 24 برد سهم پرسپولیس و 23 پیروزی نیز سهم استقلال بوده و 40 دیدار با تساوی به  پایان رسیده است.

همچنین 7بازی دوستانه نیز بین 2 تیم برگزار شده است که حاصل آن 3 برد برای آبی ها و 4 تساوی بوده است.

در دیدارهای لیگ برتری برگزار شده بین 2 تیم نیز 10برد برای پرسپولیس، 8 برد برای استقلال و 21  تساوی به ثبت رسیده است.

در مجموع94 بازی برگزار شده بین دو تیم نیز آبی ها 89 و قرمزها 93 بار موفق به گلزنی شده اند.

دربی 95 که یکی از حساس ترین بازی های دو تیم در تاریخ مسابقات دربی خواهد بود در حالی برگزار می شود که هر دو تیم در خط حمله از بازیکنان هجومی با کیفیتی بهره می برند که این موضوع می تواند آمار به ثبت رسیده تا امروز را دستخوش تغییرات کند.

7655